• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمیسیون انتخابات: بیش از 86 هزار رای دیگر، بی اعتبار تشخیص شد

 کمیسیون انتخابات: بیش از 86 هزار رای دیگر، بی اعتبار تشخیص شد

کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که شرکت درملوک از مجموع یک میلیون و 929 هزار و 333 رای بیومتریکی، 86 هزار و 226 رای را بی‌اعتبار تشخیص کرده است.

اورنگ‌زیب، عضو کمیسیون انتخابات ناوقت امروز (شنبه، 11 عقرب) در یک کنفرانس خبری گفت که این آرا براساس پی‌آرکودهای تکراری، نشان انگشت تکراری، استیکر تکراری، عکس تکراری، عکس زیر سن، عکس از روی عکس و استفاده‌ی رای پیش از ساعت هفت صبح و بعد از ساعت پنج عصر روز ششم میزان، تفکیک و تصفیه شده است: «براساس معلومات کمپنی درملوک، یک میلیون و 431 هزار و 107 رای معتبر تشخیص شده است.»

آقای اورنگ‌زیب گفت که در حال حاضر کارمندان تخنیکی کمیسیون روی تفکیک آرای تکراری براساس، محل، مرکز، ولسوالی و ولایت کار می‌کنند.

او افزود، پس از آن‌که آرای تکراری تفکیک شد، روند بازشماری آرای محلاتی که به مرحله‌ی بازشماری رفته ‌است، آغاز خواهد شد.

او تأکید کرد که روند بازشماری آرا زمان‌گیر نخواهد بود و ظرف دو تا سه روز تکمیل می‌شود: «روند شمارش آرا، زمان اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را که 23 عقرب در نظر گرفته شده است، متأثر نخواهد کرد.»

آقای اورنگ‌زیب افزود که تمام آمادگی‌ها برای روند بازشماری آرا گرفته شده است: «کارمندان آموزش دیده‌اند، نرم‌افزاری که برای بازشماری استفاده می‌شود، از طرف شرکت درملوک برای ما ارسال شده است، تمام آمادگی‌ها گرفته شده است. فردا یا پس‌فردا تمام لوازمی که برای بازشماری نیاز است، در حضورداشت ناظران به مراکز ولایات منتقل خواهد شد تا در تاریخ تعیین‌شده نتیجه ابتدایی اعلام شود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در تاریخ ششم میزان برگزار شد. براساس زمان‌بندی اولیه، قرار بود که نتایج ابتدایی به تاریخ 27 میزان و نتایج نهایی در 16 عقرب اعلام شود، اما بعدا کمیسیون انتخابات اعلام کرد که به علت «مشکلات تخنیکی و بیش‌تر به‌منظور تأمین شفافیت» اعلان نتایج ابتدایی انتخابات به تأخیر افتاده است. حالا کمیسیون انتخابات 23 عقرب را تاریخ اعلام نتایج ابتدایی و 15 قوس را تاریخ اعلام نتایج نهایی تعیین کرده است.

  پربازدید ترین