• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سلاح خطرناک آمریکا و سعودی ها برای ناآرام کردن عراق

سلاح خطرناک آمریکا و سعودی ها برای ناآرام کردن عراق

آمریکا پرونده ای سیاه از دخالت در امور کشورهایی دارد که تلاش می کنند تصمیمات مستقل و به دور از سلطه آمریکا و طمع ورزی های این کشور اتخاذ کنند و تلاش می کند تا این کشورها را تحت سلطه خود درآورد.

این پرونده، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم ، چندین برابر سیاه تر شد. در گذشته، دخالت شدید و خشونت بار آمریکا از طریق کودتاهای نظامی خونین یا از طریق اشغالگری آشکار بود، اما در دو دهه گذشته، دخالت آمریکا، از طریق انقلاب های رنگین که در اروپای شرقی و برخی از کشورهای آمریکای لاتین و برخی دیگر از مناطق جهان روی داده است، به شکل نرم بوده است.

آمریکا امروزه بار دیگر با استفاده از قدرت نرم درصدد ضربه زدن به امنیت و ثبات برخی از کشورهاست تا بهای تسلیم نشدن آن ها در برابر تصمیمات آمریکا و همسو نشدن با سیاست ها و منافع آمریکا را از آن ها بگیرد ، همان طور که می بینیم ، امروز سفارت خانه های آمریکا در بغداد و بیروت، بر موج تظاهرات مشروع و برحق ملت های لبنان و عراق سوار شده و تلاش می کنند تا این تظاهرات را از مسیر خود خارج کنند و آنرا به سوی بیراهه های سیاسی بکشانند که جز ناآرامی عاقبت دیگری ندارد.

آمریکا با وجود اینکه روش های مختلفی برای دخالت در امور کشورهای دیگر دارد، اما در بسیاری از موارد، برخی از روش ها برای دخالت آمریکا به مارک و برند آمریکایی تبدیل و تکرار شده اند، مانند استقرار تیم هایی از تصویربرداران میان تظاهرکنندگان که در برخی از کشورها به علل مشابه روی می دهد. در صدر آن ، دخالت آشکار آمریکا مشاهده می شود و این تیم ها با تصویربرداری از صحنه هایی از تظاهرات پسران یا دختران جوان، که برخی از آنان در حوادث مشکوک کشته و یا زخمی می شوند، و این تصاویر به سرعت در مناطق مختلف جهان منتشر می شود تا به "سمبل هایی" تبدیل شود تا جوانان بیشتری را روانه خیابان ها کند.

همه ما ناآرامی های ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 را به خاطر داریم و به یاد داریم که فیلم ها و تصاویری از جوانان دختر و پسر و برخی از تصاویر ناآرامی ها به سرعت در مناطق مختلف جهان منتشر می شد. مساله قابل توجه این است که وقتی دوربین هایی که میان تظاهرکنندگان در حرکت هستند، تصویر قابل توجهی برای تهیه عکس یا فیلم پیدا نمی کنند، طرف هایی که جنگ روانی علیه ملت عراق را مدیریت می کنند، " سمبول های تقلبی" را ایجاد می کنند.

دیروز برخی از رسانه های عربی و درصدر آن "العربیه" و "الحدث" عربستان، خبر کشته شدن یک تظاهرکننده زن عراقی به نام نور رحیم علی را که بمب اشک آور به سر او اصابت کرده بود، منتشر کردند.

شبکه العربیه عربستان، مدعی شد که این زن، به عنوان نیروی امداد به کسانی که در تظاهرات زخمی می شدند، فعالیت می کرد و تصاویری از دختری که پرچم عراق را در دست داشت، را به عنوان عکس این زن، که کشته شده است، پخش کردند پس از این ، آشوبی در میان تظاهرکنندگان به پا شد اما خوشبختانه، بازی آمریکا و عربستان فوراً برملا شد و آن وقتی بود که سرلشکر "عبدالکریم خلف" سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق کشته شدن افراد اعم از زن و مرد را نزدیک پل الجمهوریه تکذیب کرد.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی، دیروز هیچ گلوله و یا گاز اشک آوری به سمت تظاهرکنندگان در میدان التحریر شلیک نکرده اند.

وی هشدار داد: برخی از عوامل نفوذی در تظاهرات ، درصدد منتشر کردن شایعات و اطلاعاتی درباره اوضاع در میدان التحریر هستند و برخی از تیم های رسانه ای نیز تلاش می کنند که در میان مردم ترس و وحشت ایجاد کنند.

مساله قابل توجه این است که این زن جوان عراقی به نام نور رحیم علی، که رسانه های سعودی وی را "کشتند"، زنده شد!

امروز خبر کشته شدن وی در میان تظاهرکنندگان میدان التحریر، تکذیب شد و به همین دلیل ، از رسانه ها به ویژه شبکه های ماهواره ای خواسته شد که در انتشار خبرها دقت کنند و تاکید شد که این زن، زنده است.

صنعت " سمبول های تقلبی" دیگر آن سحر و جادوی قبلی را ندارد، زیرا برای ملت ها دروغ بودن انقلاب های رنگین مشخص شده است ؛ انقلاب هایی که مزدوران را برروی کار آورده است و آن ها، کشورهای خود را به دست آمریکا دادند و خودشان وابسته و خدمتکار آمریکا شدند، به شکلی که رئیس جمهوری آمریکا برای آن ها خطاب امر را به کار می برد، گویی که یک کارمند کاخ سفید را خطاب قرار می دهد و چه خوب که تظاهرکنندگان در عراق و لبنان در دام ستون پنجم سفارت آمریکا و در دام رسانه های فریبکار سعودی نیافتادند.

  پربازدید ترین