• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انصراف 18 زن عضو پارلمان انگلیس از انتخابات به خاطر تهدیدها و آزارهای جنسی

 انصراف 18 زن عضو پارلمان انگلیس از انتخابات به خاطر تهدیدها و آزارهای جنسی

هجده تن از زنان پارلمان انگلیس به دلیل «تهدیدها و آزارهای جنسی» از شرکت در دور آتی انتخابات و تکیه بر کرسی نمایندگی انصراف دادند.

18 نماینده زن پارلمان انگلیس اعلام کردند که به دلیل «تهدیدها و آزارها» از کرسی خود در پارلمان انصراف داده و در انتخابات آتی شرکت نمی‌کنند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در حالی که سیاستمداران انگلیسی در تدارک برای حضور در انتخابات پارلمانی 12 دسامبر (21 قوس) این کشور هستند، این گروه از زنان عضو پارلمان انگلیس با انتشار بیانیه‌های جداگانه تصمیم خود را برای انصراف اعلام کردند.

«هِیدی اِلِن» از نمایندگان حزب محافظه‌کار در توضیح دلیل انصراف خود اعلام کرد، آزارها علیه او «به شدت غیرانسانی» شده‌اند.

او در یک نامه نوشت: «من از تعرض‌ها به حریم خصوصی‌ام و اینکه تهدید و اقدامات قبیح به امری عادی تبدیل شده است، خسته شدم. هیچ کسی در هر شغلی که باشد، نباید با این تهدیدات، ایمیل‌های تهدیدآمیز کنار بیاید، اینکه در خیابان سر شما فریاد زده شود، در رسانه‌های اجتماعی به شما دشنام داده شود و مجبور باشید که در منزلتان آژیر هشدار نصب کنید».

«کارولاین اسپلمن» جوان 22 ساله عضو حزب محافظه‌کار انگلیس هم با انتشار یک یادداشت در «تایمز لندن» به تهدیدات موجود علیه زنان مشغول در سیاست در این کشور اشاره کرده است.

  پربازدید ترین