• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کم سن ترین دانشجوی دانشگاه کابل

 کم سن ترین دانشجوی دانشگاه کابل

احمد فیصل بارکزی کم‌سن‌ترین دانشجوی دانشگاه کابل 16 سال عمر دارد و دانشجوی سال اول دانشکده زمین شناسی این دانشگاه است.

فیصل در شش سالگی وارد لیسه "دیوه" شده و در دو دور، صنوف دوم و پنجم را امتحان سویه داده است. او در سال 1398 خورشیدی از مکتب فارغ شده است.

جوان‌ترین دانشجوی این دانشگاه در سال 1398خورشیدی با اشتراک در آزمون کانکور به رشته "هایدرو متیولوژی" دانشکده زمین شناسی دانشگاه کابل راه یافته است.

بر اساس معلومات سایت رسمی دانشگاه کابل، فیصل، فرزند بزرگ خانوادۀ شش نفری است و پدرش در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی مصروف کار است.

جوان‌ترین محصل دانشگاه کابل گفته است که نمرات 20 فیصد اولین سمستر تحصیلی‌اش میان 15 تا 20 است و از مقام‌های حکومت افغانستان خواسته است که در مورد آینده وی و هم ‌نسل‌هایش توجه کنند.

حمیدالله فاروقی، رییس دانشگاه کابل روز دوشنبه 4 نومبر (13 عقرب) در دیدار با این دانشجو، وی را یک "دانشجوی استثنایی این دانشگاه خوانده و در حل هرنوع مشکلات آن در جریان تحصیلات‌اش وعده همکاری داده است."

او گفته است که رشته مورد علاقه و انتخاب نخست‌اش در کانکور، رشته کامپیوتر ساینس بوده؛ اما اکنون که در بخش زمین شناسی راه یافته است می‌خواهد آن را به پایان برساند.

سایت رسمی دانشگاه کابل به نقل از فیصل همچنان نوشته است: "دوست دارم به صورت تخصصی در همین رشته کار کنم و در صورتی‌که بتوانم فراتر از آن در بخش‌های رهبری کشور دست بیابم تنظیم کانالیزاسیون، مدیریت آب و استفاده بهتر و قانونمند ازمنابع آبی کشور در صدر برنامه‌هایم قرارداشته و از دیدگاه من اولویت دارد".

این دانشجو از برخورد همصنفی‌هایش با وی ابراز رضایت کرده است.

  پربازدید ترین