• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دستۀ انتخاباتی ثبات وهمگرایی: آرای تقلبی زیر هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست

دستۀ انتخاباتی ثبات وهمگرایی: آرای تقلبی زیر هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست

دستۀ انتخاباتی ثبات‌وهمگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، گفته است که شمارش و اعتباردهی به چهارگونه آرای تقلبی که رقم درشتی را تشکیل می‌دهد، زیر هیچ شرایطی برای این دستۀ انتخاباتی پذیرفتنی نیست.

دستۀ انتخاباتی ثبات‌وهمگرایی در خبرنامه‌یی که امروز چهارشنبه (15 عقرب/آبان) نشر شده، نوشته است که شورای رهبری این دستۀ انتخاباتی شام گذشته نشست فوق‌العاده‌یی را با حضور رهبران سیاسی و شخصیت‌های ملی به رهبری آقای عبدالله در بارۀ روند انتخابات، برگزار کرد.

خبرنامه افزوده که در این نشست فیصله شد که کمیسیون انتخابات پیش از آغاز بازشماری آرا، باید به تمام خواسته‌های قانونی و معقول دستۀ ثبات‌وهمگرایی برای تصفیۀ آرا که به کمیسیون به گونۀ مکتوب اطلاع‌داده‌شده، رسیده‌گی کند.

دستۀ انتخاباتی عبدالله هشدار می‎دهد که در برابر تخلفاتی که در این باره از کمیسیون و هر آدرس دیگر صورت بگیرد، بی‌تفاوت نخواهد ماند.

در خبرنامه آمده است که 137630 آماری مبهم و‌ ناشناخته‌یی که در بخش قرنطین دستگاه در ملوگ قرار دارد، 102012 رأی خارج از زمان (پیش از 7 صبح 6 میزان و بعد از 5 عصرهمان روز)، عکس از روی عکس و عکس‌های تکراری که به علت تعیین استندرد تفکیک غیر معیاری، هنوز تصفیه نشده‌اند و دستگاه‌ها و «اس دی» کارت‌های ناپدیدشده که در حدود بالغ به 700 عدد می‌رسند شامل چهار مورد عمدۀ آرای تقلبی هستند.

دستۀ انتخاباتی ثبات‌وهمگرایی از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است‌که تا هرچه زودتر به خواست‌های قانونی آنان به گونۀ «مکتوب» جواب قناعت‌بخش ارایه کند.

این دستۀ انتخاباتی پیش از این نیز گفته بود که در حدود 12 هزار صندق رأی به بازشماری خواهند رفت و کمیسیون انتخابات در پیوند به 300 هزار رأی دیگر نیز، باید تصمیم بگیرد.

این در حالی‌ست که روز گذشته محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که آغاز بازشماری پیش از تفکیک آرا، مشکل‌ساز خواهد بود.

  پربازدید ترین