• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکومت در برابر رفتارهای پاکستان خاموش است

حکومت در برابر رفتارهای پاکستان خاموش است

مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام‌آباد، از حکومت افغانستان می‌خواهد که در برابر رفتارهای نادرست پاکستان، خاموش نماند.
به گزارش طلوع، مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه، 15عقرب اعلامیه‌ای را در اینباره صادر کرد و نیز نمایندگان در نشست عمومی امروز به این موضوع پرداختند.

واقف حکیمی، عضو مجلس نمایندگان در این باره گفت: «این عمل نادرست حکومت پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم و از حکومت جمهوری اسلامی افغانستان می‌خواهیم تا در این مورد به عمل بالمثل اقدام ورزد.»
کمال ناصر اصولی، عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز افزود: «سیاسیون در سفارت پاکستان نان می‌خورند و بیرون می‌شوند جاسوزی می‌کنند من فکر می‌کنم آن‌ها ملامت نیستند که سفیر ما را به آی‌اس‌آی احضار می‌کنند.»

تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد سه روز پیش پس از آن بالا گرفتند که سازمان استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)، سفیر افغانستان در این کشور را در پیوند به آن‌چه که آزار و اذیت دیپلومات‌های پاکستان در کابل گفت، احضار کرد. این کار، اعتراض وزارت خارجۀ افغانستان را برانگیخت.
در پی این تنش‌ها، سفارت پاکستان در کابل، توزیع ویزا برای شهروندان افغانستان را متوقف کرد.

وزارت خارجۀ افغانستان، در یادداشتی که به سفارت پاکستان در کابل فرستاده‌است، خواستار بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد شده‌است.
گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجۀ افغانستان گفت: «توقع این می‌رود که پاکستان به‌عنوان یک همسایه خوب که تمام امکانات و تأثیراتی را که پاکستانی‌ها بالای طالبان دارند از آن استفاده کند، تا طالبان به میز مذاکره با کابل حاضر شود.»

در سومین روز تنش، سفارت پاکستان در کابل هنوز هم بسته‌‎است و قنسل‌گری این سفارت امروز روند توزیع ویزه را تنها برای بیماران فوری دوباره از سرگرفت.

  پربازدید ترین