• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بس است دیگر! بیشتر از این خود را مسخره خاص و عام نکنید!

بس است دیگر! بیشتر از این خود را مسخره خاص و عام نکنید!

اگر قرار بود که تمامی اختیارات آرای مردم را به یک کمپانی صنعتی خارجی بدهید، پس شما با این دم دستگاه تان چکاره بودید و میلیون دالر پول مردم را در کجاها به باد دادید؟  

معلوم نیست که اعضای کمیسیون و کمیشنران و دبیرخانه انتخابات، مردم را "نادان و جاهل و بی عقل" فرض کرده اند یا خود را مسخره می کنند؟ دقیقا مانند کبکی سر خود را زیر برف کرده و می پندارند که هرآنچه آنان میگویند و برداشت می کنند مردم هم پذیرفته و باور می کنند!
بس است دیگر! بیشتر از این خود را مسخره خاص و عام نکنید!
این چندصد هزار رای را اگر تا کنون سرکوچه مندوی برده بودید، ده بار شمارش شده بود.

اگر قرار بود که تمامی اختیارات آرای مردم را به یک کمپانی صنعتی خارجی بدهید، پس شما با این دم دستگاه تان چکاره بودید و میلیون دالر پول مردم را در کجاها به باد دادید؟
یکی مخالف می شوید و دیگری موافق، صرفا در این میان، پول های گزاف از خون این ملت، به جیب مبارک شما می رود و مردم سرگردان نتیجه یک شرکت بیگانه که هیچ اعتمادی بر آن نیست.
تمامی وعده هایی که در روزهای قبل از انتخابات به مردم دادید هیچکدام عملی نشد و یکسره دروغ پشت دروغ به مردم تحویل می دهید.

بیایید و صادقانه در پیشگاه این ملت بیچاره و مستاصل اعتراف کنید که توانایی مقابله با دخالت های خارجی را ندارید و برگزاری انتخابات یک دسیسه خارجی در افغانستان است که هرگز به سرانجام و شفافیت نمی رسد.
حالا اگر نتیجه این انتخابات سراسر تقلب و دروغ را هم اعلام کنید، کسی باور نخواهد کرد و کسی در این کشور دیگر به سخنان فریبنده شما گوش نخواهد داد زیرا از اول به مردم دروغ گفتید و هنوز به دروغگویی ها و توجیه کردن های تان ادامه می دهید.
بس دیگر! شرم کنید و از خدا بترسید.

ببینید هرگدام شان چگونه با اذهان مردم بازی می کنند:
محمد عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات می‌گوید که به علت پایین بودن ظرفیت در کمیسیون انتخابات، نتایج نُخستین انتخابات ریاست‌جمهوری به روز بیست‌وسوم ماه عقرب اعلام نخواهد شد.
نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری که به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شد قرار بود در 27 ماه میزان اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات، نخست اعلام کرد که تا زمان نامعلومی اعلام نتایج نخستین به تأخیر افتاده‌است و سپس 23ماه عقرب را برای اعلام نتایج نخستین انتخابات مشخص کرد.
عبدالله در اینباره اظهار داشت: با توجه به ظرفیت کاری‌که ما داریم، مسیر راه و مشکلاتی‌که پیش‌رو داریم به نظر من اعلان نتایج ابتدایی به تاریخ بیست سوم عقرب ممکن نخواهد بود.
بربنیاد جدول زمان‌بندی نخستین کمیسیون انتخابات، نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری باید به تاریخ 27 میزان و نتایج نهایی به تاریخ 16عقرب اعلام می‌شدند. کمیسیون تاکنون تاریخی برای اعلام نتایج نهایی انتخابات مشخص نکرده‌است.
در این شرایط، مسؤولان کمیسیون انتخابات دربارۀ موضوعات مرتبط به انتخابات، گفته‌های متناقضی دارند؛ روز گذشته، حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات به طلوع‌نیوز گفت که روند بازشماری آرا آغاز شده‌است، اما آقای عبدالله، (جمعه، 17عقرب) گفت که هیچ کار عملی برای بازشماری آرا آغاز نشده‌است: تا این لحظه‌ای‌که من همرای شما صحبت می‌کنم، کدام کار عملی برای باز شماری یعنی انتقال هیات یا گپ دیگری باشد، صورت نگرفته‌است.
قرار است آرای 8494 محل رأی‌دهی در سراسر کشور بازشماری شوند – روند بازشماری، قرار بود هفتۀ پیش آغاز شود، اما چندین بار به تأخیر افتاد.
این وضعیت، دسته‌های انتخاباتی را نگران کرده‌است. دسته‌های انتخاباتی، می‌گویند که تأخیر در اعلام نتایج نخستین انتخابات پرسش برانگیز است.
اجمل هودمن، مسؤول بخش فنی و نظارتی دستۀ انتخاباتی اشرف غنی گفت: حال اگر نتیجۀ ابتدایی از تاریخ 23عقرب به تعویق می‌افتد، این به هیچ وجه قابل توجه نیست، این خودش سوال برانگیز است!
یونس نواندیش، ناظر دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز بیان داشت: ما، حتا یک رأی باطل را به داخل این محاسبه، قبول نمی‌کنیم و از هر رأی مردم افغانستان با تمام قاطعیت پشتیبانی می‌کنیم و تا زمانی‌که سقف رأی معلوم نشود، بازشماری را ما بی مورد می‌دانیم.
شماری از دسته‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر انتخابات و سیاست‌گران، می‌گویند که اعضای کمیسیون انتخابات وابستگی‌هایی دارند و نیز در مدیریت انتخابات ناتوان استند، به همین دلیل روند بازشماری آرا آغاز نشده‌است و نیز اعلام نتایج انتخابات به تأخیر افتاده‌است.

  پربازدید ترین