• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسعود اندرابی: روند ایجاد تغییرات ساختاری در وزارت داخله آغاز شده است

 مسعود اندرابی: روند ایجاد تغییرات ساختاری در وزارت داخله آغاز شده است

سرپرست وزارت داخله، می‌گوید که به منظور بهبود رابطه میان پولیس و مردم، از هشت ماه بدین سو، تغییرات ساختاری در این وزارت آغاز شده است.

مسعود اندرابی، روز چهارشنبه (22 عقرب)، طی نشستی در کابل گفت که تحکیم رابطه‌ی وزارت داخله به خصوص نیروهای پولیس با مردم، یکی از خطوط اساسی و استراتیژی این وزارت است.

او افزود: «در هشت ماه گذشته، تمرکز اساسی روی ساختارهای وزارت داخله بوده است که برای آوردن اصلاحات در ساختار، بالای بخش‌های نظامی، جنایی و تنفیذ قانون متمرکز بوده است. رهبری وزارت داخله برای رسیدگی به چالش‌ها میان مردم و پولیس، به گونه‌ی بنیاد کار می‌کند.»

آقای اندرابی گفت که مسؤولان وزارت داخله بیشترین تلاش خود را برای اصلاح‌سازی ساختار انجام می‌دهند تا ساختارهای این وزارت، با همکاری تمویل‌کنندگان خارجی، بر اساس معیارهای بین‌المللی آماده شود.

او، تأکید کرد که باید بیش از هر زمان دیگری، رابطه‌ی پولیس با مردم تقویت شود و از همین رو، مشکلات، چالش‌ها و نارسایی‌هایی که از جانب نیروهای پولیس خلق می‌شود، با نظارت جدی رهبری وزارت داخله مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی او، وزارت داخله تلاش دارد که پولیس را از فضای اتهامات بیرون بکشد و در عین حال، نیاز است که میان مردم و پولیس، اعتمادسازی بیشتری صورت گیرد و در صورتی که پولیس مرتکب تخطی شود و خلاف قانون عمل کند، مردم می‌توانند به صورت مستقیم به وزارت داخله گزارش دهند.

آقای اندرابی گفت که در هشت ماه گذشته، وزارت داخله بخش‌های حمایوی پولیس را برای تطبیق قانون ایجاد کرده و اگر کسی از از سوی نیروهای پولیس متضرر می‌شود، متضررین با وزارت داخله طرف خواهند بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی، در راستای تأمین امنیت به توانایی‌های لازم دست‌یافته است.

آقای اندرابی، در حالی است افزایش توانایی‌های پولیس در راستای تأمین امنیت سخن می‌زند که صبح امروز (چهارشنبه، 22 عقرب) در نتیجه‌ی انفجار موتر بمب‌گذاری شده در حوزه‌ی پانزدهم امنیتی شهر کابل، هفت غیرنظامی به شمول کودکان جان باخته و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

  پربازدید ترین