• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رسیده گی به بیش از 2500 قضیۀ خشونت علیه زنان در یک سال

رسیده گی به بیش از 2500 قضیۀ خشونت علیه زنان در یک سال

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل می‌گوید، از ماه جدی سال گذشته تاکنون به دو هزار و 527 قضیۀ خشونت علیه زنان رسیده‌گی شده است.

آقای رسولی، امروز (چهارشنبه‌ 22 عقرب) در نشستی خبری در کابل می‌گوید، لت‌وکوب، تجاوز جنسی، آزارواذیت، عقد اجباری، ممانعت از حق ازدواج و کار و منع تصرف در اموال از مهم‌ترین موارد ثبت‌شدۀ خشونت علیه زنان‌ست.

به گفتۀ او، از مجموع دو هزار و 527 قضیۀ خشونت علیه زنان، 1240 مورد آن لت‌وکوب، 263 مورد آزارواذیت، 149 پروندۀ تجاوز و 217 پروندۀ دشنام و تحقیر می‌باشد.

به گفتۀ سخنگوی دادستانی کل، این قضایا در 34 ولایت کشور ثبت شده است، اما ولایت‌های کابل، هرات، بلخ و قندهار بیشترین موارد خشونت علیه زنان را به خودشان اختصاص داده‌اند.

مسئولان دادستانی کل می‌افزایند که در چارچوب این اداره، معاونیت مبارزه با خشونت علیه زنان ایجاد شده و در 34 ولایت کشور دادستانی‌های مبارزه با خشونت علیه زنان نیز فعالیت می‌کنند.

بربنیاد آمارهای دادستانی کل، حضور زنان در این نهاد نسبت به گذشته تا 22 درصد افزایش یافته است و در 32 ولایت کشور دادستان‌های زن حضور دارند، در حالی که در گذشته تنها پنج یا شش ولایت دارای دادستان‌های زن بوده است.

  پربازدید ترین