• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرزی از یوناما خواست تا در انتخابات بی طرف باشد و به اراده مردم احترام بگذارد

کرزی از یوناما خواست تا در انتخابات بی طرف باشد و به اراده مردم احترام بگذارد

رییس جمهور پیشین کشور، از هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری بی‌طرف باشد و به اراده مردم احترام بگذارد.

«حامد کرزی»، رییس جمهور پیشین کشورمان، از هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری بی‌طرف باشد و به اراده مردم احترام بگذارد.

کرزی این درخواست را در جریان دیداری با تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان و رییس دفتر یوناما، مطرح کرد.

بر اساس گزارش دفتر حامد کرزی، در این دیدار که روز دوشنبه، بیست‌وهفتم عقرب، انجام شد، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، درباره تحولات انتخابات ریاست جمهوری با رییس جمهور پیشین کشورمان گفت‌وگو کرد.

حامد کرزی نگرانی جدی خود را درباره مداخلات خارجی در انتخابات ریاست جمهوری با نمایندگان سازمان ملل مطرح کرد و از وی خواست که نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان باید به عنوان یک مرجع جهانی بی‌طرف بوده و به اراده مردم افغانستان احترام بگذارد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که انتشار یک نامه یوناما به کمیسیون مستقل انتخابات در رسانه‌ها، انتقادهایی را از نقش این نهاد در انتخابات سبب شد.

در این نامه نسبت به عملکرد مولانا محمد عبدالله، عضو این کمیسیون، ابراز نگرانی شده است. در این نامه مولانا عبدالله به تهدید، توهین قومی و مذهبی یک کارمند انتخاباتی متهم شده است.

  پربازدید ترین