• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور غنی: داعش را از بین برده ایم

رییس جمهور غنی: داعش را از بین برده ایم

تنها ساعاتی بعد از آزادی دو گروگان خارجی توسط طالبان، اشرف غنی امروز سه‌شنبه گفت: نیروهای امنیتی شبه نظامیان داعش را در افغانستان از بین برده اند.

به نقل از رویترز، رئیس جمهور غنی در جمع بزرگان و مقامات دولتی در جلال آباد، شهر اصلی ولایت ننگرهار که در سالهای گذشته شاهد موجی از حملات انتحاری بود، گفت: در سال گذشته هیچ کس فکر نمی کرد که ما بتوانیم در برابر تروریست ها مقاومت کنیم اما امروز ما اعلام می کنیم که داعش را از بین برده ایم.

رییس جمهور غنی افزود: اکنون که نیروهای داعش تسلیم شده اند، من از مقامات می خواهم که با خانواده هایشان انسان دوستانه رفتار کنند.

مقامات دولتی می گوید که در میان افراد بازداشت شده داعش اتباع بیگانه از جمله پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و مالدیو حضور دارند.

با این حال طالبان، که هم اکنون کنترل نیمی از کشور را بر عهده دارد ادعای دولت کابل را تکذیب کرد و "ذبیح الله مجاهد"، سخنگوی طالبان، اعلامیه غنی را "پوچ" توصیف کرد.

بیش از 600 نیروی داعش مستقر در افغانستان در هفته های گذشته با خانواده های خود تسلیم دولت شده اند. مقامات دولتی می گویند که حملات هوایی نیروهای امنیتی کشور و نیروهای ائتلاف بین الملل، کمبود بودجه و از دست دادن روحیه این گروه را مجبور به تسلیم شدن کرده است.

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد که دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که از ماه اگوست (سنبله) سال 2016 اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

"کوین کینگ" آمریکایی و "تیموتی ویکس" استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به ولایت زابل، در ولسوالی نوبهار به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند.

"ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان نام دارند.

  پربازدید ترین