• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

3 ننگین ترین بیانیه اشرف غنی در تاریخ بشریت!

جناب آقای اشرف غنی در جریان سخنرانی 3 دقیقه‌ای‌اش که در بگرام ایراد کرد، ملت، وطن و حتی قوای مسلح کشور را نادیده گرفت. بدون شک که از مهمان خود پذیرایی کنیم،‌ اما نباید این‌قدر به وجد بیایم که همه‌چیز را فراموش کنیم. آقای غنی باید از دوست راهبردی‌اش سپاسگزاری می‌کرد، اما در ضمن باید فراموش نمی‌کرد که به نمایندگی از مردم افغانستان در آن ستیژ ایستاده بود.

میدانم که حامیان ایشان آستین برزده و تا آخرین قطره دروغ از ایشان دفاع خواهند کرد،‌ اما طبق معمول من فقط می‌خواهم نقل‌قول و از متن سخنرانی‌شان این موارد را در اینجا بنویسم، نه از کدام اخبار یا مطابق میل خویش.


آقای غنی روی سه مورد ذیل صحبت کرد:
1- او گفت که از زمانی که آقای ترامپ رئیس‌جمهور شده تعداد تلفات قوایی آمریکایی از هزاران تن به 52 تن کاهش‌یافته است. اما حتی ارقام 52000 شهدای گمنام قوای مسلح کشور را که تحت قیادت شان جان‌های شرین خود را از داده‌اند ذکر نه‌کرد. ای‌کاش ارقام شهدای که برای دفاع از افغانستان و هکاران راهبردی ما جان‌های خود را ازدست‌داده‌اند نیز ذکر می‌کرد.

2- آقای غنی التجا کرده از قوای مسلح آمریکا در به گرام خواست که به فامیل‌هایشان از طرف اشرف غنی تشکری کنند که اجازه داده‌اند که از امنیت امریکا و آزادی افغانستان دفاع کنند. بدون شک همکاری و قربانی قوای ائتلاف در افغانستان موضوع قابل‌درک و ملموس است، اما آقای غنی باید از خانواده‌های 520000 تن از شهدای قوای مسلح افغانستان نیز تشکری می‌کرد. چون این خانواده‌ها نه تنها به نازنین‌های خود اجازه دادند که از آزادی افغانستان دفاع کند،‌ بلکه قربانی این آزادی نیز شدند.

3- اشرف غنی وعده سپرد که دیگر تکرار 11 سپتامبر را اجازه نخواهد داد. اما از تکرار نشدن حملات توپخانه‌ای پاکستان، حملات تروریستی چون: زنبق، ده‌مزنگ، قول‌اردوها،‌ چهارصد بستر و صدها حملات دیگر هیچ‌چیز نه‌گفت. کاش یک وعده می‌کرد که در موجودیتم منحیث سراعلی قوای مسلح به مردم کشورم وعده می‌کنم که اجازه نخواهم داد که حقانی، طالب و داعش مردم ملکی و بی‌گناه افغان را از بین ببرد.

یادداشت به وکلای مدافع آقای غنی:
ویدیو سخن‌رانی آقای غنی را اینجا شریک می‌کنم و امید است که بجای صفایی و توجیه کردن در متن ایشان این موضوعات را خوانده و جوابتان را مستدل بنویسید.

  پربازدید ترین