• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجلس نماینده گان: اتهامات صحرا کریمی بررسی می شود

مجلس نماینده گان: اتهامات صحرا کریمی بررسی می شود

صحرا کریمی، رئیس افغان‌فلم روز گذشته در صفحۀ توییتر خود نوشت، رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس نماینده‌گان گفته است که اگر می‌خواهد برای افغان‌فلم بودجه به دست آورد، با وی جداگانه تماس بگیرد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی این پیام توییتری را دست‌به‌دست می‌کنند، اما این پیام در صفحۀ رسمی صحرا کریمی به چشم نمی‌خورد.

سیدمحمد حسن شریفی بلخابی، رئیس کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نماینده‌گان می‌گوید، شکایت‌نامه‌یی را ترتیب داده و از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهد که اتهام‌های رئیس افغان‌فلم را بررسی کنند.

به گفتۀ آقای بلخابی، در نشست روز یک‌شنبۀ کمیسیون عدلی و قضایی مجلس در کنار صحرا کریمی، معین شهرسازی، شماری از معینان و رئیس تلویزیون ملی را در پیوند به فروش زمین دولتی تلویزیون ملی و افغان‌فلم به سفارت بریتانیا دعوت کرده بودند که بانو کریمی در نخستین لحظات این نشست پرخاشگری کرده و اعضای کمیسیون را توهین کرده است.

رئیس کمیسیون عدلی و قضایی می‌گوید، بانو صحرا کریمی در نشست استجوابیه بحث بودجه را مطرح کرد و گفت که آنان زمین دولتی را بابت نداشتن بودجه به فروش می‌رسانند.

آقای بلخابی می‌افزاید که حرف‌های کمیسیون برای رئیس افغان‌فلم از مجرای همکاری بوده و گفته است که رادیو تلویزیون ملی و افغان‌فلم از سرمایه‌های ملی افغانستان است و مجلس در قسمت تهیۀ بودیجۀ این نهادها با حکومت بحثی را راه‌اندازی خواهد کرد.

آقای بلخابی می‌گوید، بانو صحرا کریمی تهمت و توهینی که به آدرس مجلس نماینده‌گان به ویژه اعضای کمیسیون عدلی و قضایی بسته است، غیر قابل جبران بوده و برای آنان سنگین تمام شده است و باید پی‌گیری شود.

قابل یادآوری است که وزارت مالیه شریک ساختن مقدار بودجۀ وزارت‌ها و نهادهای مستقل را پیش از وقت می‌داند. عبادالله درمان، معاون سخنگوی وزارت مالیه به سلام‌وطندار می‌گوید، در صورتی که بودجۀ افغان‌فلم کم باشد، می‌توانند از طریق وزارت اطلاعات و فرهنگ درخواست افزایش بودجۀ‌شان را بدهند.

به گفتۀ آقای درمان، شریک‌ساختن سهم بودجۀ وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مستقل پیش از وقت است و پس از تصویب از سوی شورای ملی همه‌گانی خواهد شد.

این نخستین بار است که یک بانو به عنوان رئیس افغان‌فلم ایفای وظیفه می‌کند. تقرر صحرا کریمی در این کرسی، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و به باور شهروندان، اکنون زمانش رسیده تا سینمای افغانستان رنگ دیگری به خود بگیرد.

  پربازدید ترین