• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اهانت صحرا کریمی به خانه ملت (روایت یک شاهد)

اهانت صحرا کریمی به خانه ملت (روایت یک شاهد)

روز گذشته در جلسه استجوابیه کمیسیون عدلی و قضایی منحیث کارمند این کمیسیون حضور داشتم و ماجرای ادعای توهین آمیز " صحرا کریمی رییس افغان فیلم" را با تمام کم و کیف آن شاهد بودم که ذیلا شرح می دهم.

جلسه روز گذشته یکشنبه مورخ10-9-98 کمیسیون عدلی و قضایی و مبارزه با فساد اداری مجلس نمایندگان به ریاست الحاج شریفی بلخابی با حضور اعضای کمیسیون دایر گردید.
اجندای استجوابیه این‌کمیسیون مشتمل از سه بخش بود:
1- استجواب از ریاست عمومی تصدی های نفت و گاز به علت شکایات منسوبین این اداره
2- استجواب شاروال و ریاست شهر داری ولایت لغمان به علت شکایات شهروندان این ولایت
3- استجواب نمایندگان باصلاحیت شهر سازی، وزارت مالیه، ریاست رادیو تلویزیون ملی، ریاست افغان فیلم به منظور وضاحت از زمین ملکیت اداره اراضی، افغان فیلم و رادیو تلویزیون ملی که به سفارت انگلستان در طی یکصد سال به کرایه داده می شود.

پس از سپری نمودن جلسه استجوابیه شماره های 1و2 نوبت به استجواب و وضاحت خواستن اعضای کمیسیون از معینان شهر سازی، مالیه و روئسای تلویزیون ملی و افغان فیلم راجع به چگونگی و علل سپردن زمین ریاست افغان فیلم گردیدند.

وقتی نوبت وضاحت به صحرا کریمی رییسه افغان فیلم رسید بسیار دست پاچه و مضطرب به جای آنکه به وکلا پاسخ بدهد از بحث طفره رفته و با آنان درگیر شد.

در این حین یک تن از اعضای کمیسیون در رابطه به پاسخ تند و عقده مندانه صحرا کریمی گفت: افغان فیلم در زمره داشته های فولکلوریک، فرهنگ و آبده ی تاریخ ماست نباید ما با تاریخ و ارزش های ملی خویش سطحی برخورد کنیم.

پس از آن صحرا کریمی نه تنها برای روشن شدن موضوع به حیث رئیس افغان فیلم به وکلا پاسخ نداد بلکه برنامه را به چالش کشیده و عقده مندانه اعضای کمیسیون را مورد اهانت قرار داده و در همین‌حال خانم کریمی وضعیت جلسه را برهم زد و در واکنش به آن بعضی وکلا خواستار معرفی صحرا کریمی را به نهاد های عدلی و قضایی گردیدند اما الحاج شریفی بلخابی رئیس کمیسیون عدلی و قضایی تصریح کرد که؛ با آنکه صحرا کریمی به وکلای محترم وضاحت نداده و عقده مندانه به وکلا اهانت نمود به حیث یک خواهر مان وی را می بخشیم اماوضاحت نمایندگان با صلاحیت حاضر به شمول رئیسه صاحب افغان فیلم قناعت کمیسیون را حاصل نکرد و جلسه پایان یافت.

اکنون شما خوانندگان محترم قضاوت کنید که آیا ریگ به کفش خود این خانم است یا خیر؟با آنکه تصاویر و ویدو جلسه استجوابیه یک شنبه در آرشیف تلویزیون موجود است با اینحال خانم کریمی به آدرس وکلای ملت در رسانه های اجتماعی به نشر پروپاگند و چرندیات پرداخته است و توهین به اعضای یک کمیسیون با صلاحیت مجلس نموده است.

این اقدام نابخردانه صحرا کریمی از نظر قوانین جزایی جرم پنداشته شده و لازم است به منظور اعاده حیثیت خانه ملت مستوجب جزا شناخته شده و توهین وی را پی گیری نمایند تا درسی برای آیندگان شود.

  پربازدید ترین