• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراف به نوکر صفتى و چاکر منشى!

وحید عمر، نورچشمى غنى و یکى از جگر گوشه هاى لانه ارگ، درفشانى نموده که: ((رفتن رییس جمهور به بگرام و دیدارش با رییس ‌جمهور ترمپ کار درستی بود. هر رییس جمهور صاحب عقل و هوش باید همین کار را می‌کرد. هیچ چیز از "غرور ملی" ما کم نشد. ما شدیداً نیازمند هستیم و گاهی نازبرداری ما از کشور هایی که به آنها متکی هستیم به نفع ما است.
من به این باور نیستم که قهر داوود خان از سر میز برژنف از افتخارات تاریخی ما است. برعکس فکر می‌کنم به عنوان یک ملت بهایی کلانی از بهر همان یک بی‌تدبیری سیاسی پرداختیم.
خلاصه، رنج ما از کم‌افتخاری ما نیست، رنج ما از چسبیدن به افتخارات واهی و غرور کاذب است.))

این آغازاده که سمارق گونه سرزد و سر سفره پهن شده اربابان غربى اش نشست. اول از چاکران درگاه رهبر مافیاى سیاسى حامد خان کرزى بود. سپس به سِلک یاران داکتر عبدالله پیوست و حالا از جمله مریدان اشرف غنى است.

اساساً بسیارى از نخبگان سیاسى قبیله دچار تناقض افکار و رفتار سیاسى اند و در وادى سیاست سرگشته و گمراه اند. گاهى با پسرفت، تئورى تداوم راه عبدالرحمن خان و ادامه فصل ناتمام امان الله خان و اصلاحات سردار داود را سرمى دهند. زمانى با ادعاى کاذب پیشرفت، سنگ دموکراسى و مظاهر آن را به سینه مى کوبند.

بعضاً دل و دماغ شان از غرور دوره احمدشاهى و جنگ پانى پت باد کرده و چون شیر بر بالیوود مى غُرند. اما آنگاه که منافع شان اقتضاء نماید، روباه صفتانه و با خفت و خوارى، شبانه به پایگاه نظامى امریکا در بگرام مى شتابند تا سر بى مقدار شانرا در آستان ارباب متکبر بسایند تا چند روز دیگر نیز با حمایت و عنایت بادار، بر گرده مردم سوار شوند و بر سریر ارگ ابقاء شوند.

سوال این است که این تناقض را چگونه توجیه مى کنند؟
اگر شما سلاله و بازمانده احمدشاه جهانگشاه هستید. چگونه به حقارت بگرام تن مى دهید؟
و اگر اصل و اساس تان اینست که باید نازبردارى ارباب را کنید. چرا از به تصویر کشیدن پانى پت توسط بالیوود و خشم سردار داود در برابر بریژنف عصبانى هستید؟

وحید عمر بعنوان سخنگوى غیر مستقیم ارگ، بصراحت گفته است که نوکر صفتى و چاکر منشى به اجنبى، مغایر غرور ملى شان نیست. رنج شان از کم افتخارى امروز به اسارت و وابستگى (رفتن به پایگاه بگرام) نیست، بلکه رنج شان از چسبیدن به افتخارات واهى و غرور کاذب به گذشته تاریخى (پانى پت و مخالفت داود خان با حکام شوروى وقت) است.

  پربازدید ترین