• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجلس نمایندگان: غنی متهم به خیانت ملی

به گزارش روزنامه‌ی هشت صبح، مجلس نمایندگان حیف و میل بیش از شش میلیارد افغانی از بودجه دولت از کد 91 را که به امضا و فرمان غیر قانونی اشرف غنی، صورت گرفته است خلاف قانون دانسته و آن را خیانت ملی می‌خواند که باید مرتکب آن مطابق ماده‌ی 69 از وظیفه منصفل و به دادگاه ویژه معرفی شود.

حالا حامیان مغز متقلب که از او موسیچه‌ی بی آزار و سیاستگر پاک‌نفس می‌تراشیدند، بخوانند. بخوانند که نتیجه‌ی حکومتداری متقلب اعظم اشرف غنی در کنار تبعیض قومی، سیاسی، گروهی و سمتی، رکود اقتصادی، ترویج تقلب، نفاق قومی، فساد خجالت‌ آور مالی از سپردن قراردادها به بستگان و نوچه‌هایش، معاشات ده‌ها هزار دالری از چند منبع به حلقه‌ی فاسد دور و برش گرفته سرانجام اینگونه بودجه‌ی ملی را به خاطر ماندن در قدرت و مشروعیت‌ بخشی به تقلب مصرف کرده است.

بخش بیشتر این‌ پول‌ ها بدون شک در خریدن اعضای فاسد کمیسیون‌های انتخاباتی و اجرای ماشین تقلب و همینطور خریدن دهن‌ های توجیه‌گر پرداخت شده است.
قانون اساسی در این مورد، واضح حکم خیانت ملی را برای مرتکب این جرم پیشنهاد کرده است و اشرف غنی بعنوان مرتکب شونده باید مطابق ماده 69 از وظیفه منفصل و به دادگاه ویژه معرفی شود.

  پربازدید ترین