• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشاور امنیت ملی کشورمان وارد تهران شد

مشاور امنیت ملی کشورمان وارد تهران شد

مشاور امنیت ملی کشورمان همزمان با مشاور مقامات عالی امنیت ملی روسیه و هند برای شرکت در دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای وارد تهران شدند.

در ادامه ورود مقامات شرکت کننده در دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای، بعدازظهر روز (سه شنبه) «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان و «راجیندر خانا» معاون مشاور امنیت ملی هند به همراه هیأت های عالی رتبه امنیتی وارد تهران شدند.

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور که به تهران رسیده، در دیدار با رهبری و دیپلومات‌های سفارت افغانستان در تهران گفته است که آن‌ها مسوولیت بزرگی دارند و باید وظایف خویش را به وجه احسن و جدیت انجام دهند.

در یک خبرنامه شورای امنیت ملی در این مورد آمده است که داکتر حمدالله محب روز سه‌شنبه(26 قوس) در دیدار با رهبری و دیپلومات‌های سفارت افغانستان مقیم تهران گفت: "دیپلومات‌های ما از یک ملت بزرگ و با افتخار نمایندگی می‌کنند و باید این نمایندگی به بهترین شکل آن انجام شود".

وی افزود که برای نمایندگی خوب مردم افغانستان، اتکا به خود و سیاست بهتر، باید فکر و بینش بلند داشته و به توانایی‌های خویش باورمند باشیم.

دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان صبح امروز (چهارشنبه) با سخنرانی دریابان علی شمخانی نماینده امام خامنه‌ای و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

اولین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در ماه میزان سال گذشته و با حضور کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان با موضوع افزایش هماهنگی بین کشورهای منطقه در برابر تروریسم تکفیری برگزار شد‌.

در نشست سال جاری کشورهای تاجیکستان و ازبکستان نیز حضور دارند.

  پربازدید ترین