• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داعش پس از شکست در عراق و سوریه به افغانستان سرازیر شده است

داعش پس از شکست در عراق و سوریه به افغانستان سرازیر شده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: افغانستان طی 40 سال گذشته با جنگ و ویرانی مواجه بوده و طی سالهای اخیر پس از شکست داعش در عراق و سوریه، به افغانستان رفته و از آنجا به دنبال استفاده از خاک این کشور برای انجام اقدامات است.

دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان صبح امروز چهارشنبه در هتل پارسیان آزادی تهران آغاز شد.

دومین مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در کشور تمرکز دارد.

در این نشست دریابان علی شمخانی در دومین نشست گفت‌وگوی منطقه ای در تهران اظهار داشت: در فاصله یک سال از نشست گذشته شاهد تحولاتی هستیم که در منطقه بعضی از آنها در جهت منافع ملتهای منطقه بوده و برخی از آنها بر غم و اندوه مردم افزوده است.

وی افزود: در منطقه ما تروریسم ادامه دارد و صلح و امنیت منطقه را متأثر کرده است. ما چاره ای جز مقابله با ریشه تروریسم و مبارزه مشترک با این پدیده نداریم.

به گفته وی، در کنار تروریسم شاهد حضور کشورهای فرا منطقه ای هستیم که ریشه و دلیل تروریسم بوده و بر شدت آن افزوده است.

شمخانی گفت: افغانستان طی 40 سال گذشته با جنگ و ویرانی مواجه بوده و طی سالهای اخیر پس از شکست داعش در عراق و سوریه، به افغانستان رفته و از آنجا به دنبال استفاده از خاک این کشور برای انجام اقدامات خود است.

به گفته وی، در این اجلاس به دنبال راهکارهای عملی برای مبارزه مشترک و اقدام دسته جمعی با این چالش و مبارزه با تروریسم در افغانستان هستیم.

شمخانی افزود: این جلسه غیرعلنی بوده و از حضور رؤسای امنیت ملی کشورهای افغانستان، هند، چین، ترکمنستان، روسیه و ازبکستان تشکر می‌کنم.

  پربازدید ترین