• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکا دست اندرکار انتقال داعش به افغانستان است

آمریکا دست اندرکار انتقال داعش به افغانستان است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه بین 2500 تا چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان حضور دارند، تاکید کرد: آمریکا دست‌اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه صبح امروز چهارشنبه در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران با تشریح اقدامات گسترده و نگران‌کننده گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف افغانستان گفت: شواهد زیادی وجود دارد که ایالات متحده آمریکا دست‌اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، بین 2500 تا چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان حضور دارند.  

دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان را یکی از منابع مهم تامین مالی تروریسم در منطقه ذکر کرد و اظهار داشت: سالانه حدود 600 میلیون دلار از محل تولید و فروش مواد مخدر در اختیار جریان تروریسم در منطقه قرار می‌گیرد.

پاتروشف با اشاره به سابقه حضور آمریکا در افغانستان تصریح کرد: پس از نزدیک به 18 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور افزایش یافته و روند خون‌ریزی و کشته شدن مستمر مردم بی‌گناه این کشور همچنان ادامه دارد.  

وی افزود: آمریکا برنامه مشخصی برای خروج از افغانستان نداشته و به نظر می‌رسد اختلاف‌نظرهای موجود در هیات حاکمه این کشور موجب سردرگمی در این خصوص شده است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان را مسیری انحرافی و فاقد اثرگذاری موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید گفت‌وگوهای بدون واسطه میان طالبان و دولت قانونی افغانستان برای دستیابی به راه حل ملی برای برون‌رفت از شرایط غیر قابل قبول فعلی ـغاز شود.

  پربازدید ترین