• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قطع انترنت در دهلی از بهر راهپیمایی های گسترده در اعتراض به اصلاح قانون جدید شهروندی

 قطع انترنت در دهلی از بهر راهپیمایی های گسترده در اعتراض به اصلاح قانون جدید شهروندی

بر اساس گزارش ها خدمات انترنت تلفن همراه و شبکه در بخش هایی از دهلی نو مسدود شده اند.

گزارش ها می رساند که شرکت ودافون در حساب توتیری خود اعلام کرد: “بر اساس دستور دولت هند، خدمات اینترنت تلفن همراه و شبکه در بخش هایی از دهلی نو مسدود شده اند. این  محدودیت ها  شامل جامیا، سیلامپور، شاهین باغ، جعفر اباد، ماندی هوس  و بخش هایی از والد سیتی می باشند.”

شرکت “باهارتی ایرتل” نیز اعلام کرده است که خدمات پیامک، اینترنت و تماس صوتی را در بخش هایی از دهلی نو مسدود کرده است.

شبکه های خبری در هند گزارش داده اند که روز پنجشنبه سازمان های مختلف هندی از برگزاری راهپیمایی گسترده در سرتاسر این کشور خبر دادند و در همین حال دولت های ایالتی با وضع محدودیت رفت و آمد و ممنوع کردن اجتماع بیشتر از چهار نفر سعی کرده اند از برگزاری این راهپیمایی ها جلوگیری کنند.

 نشریه “هندوستان تایمز” اعلام کرد: همزمان با ادامه اعتراض‌های عمومی در هند به قانون شهروندی این کشور، دادگاه عالی روز چهارشنبه  دادخواست های  ارائه شده برای توقف اجرای قانون شهروندی به مهاجران اقلیت از سه کشور افغانستان، پاکستان و بنگلادش را رد کرد.

دادخواست های ارائه شده به دادگاه ادعا می کنند که اصلاح قانون شهروندی هند اصول قانون اساسی هند را نقض می کند.

اصلاح قانون شهروندی هند که هفته گذشته به تصویب  دو مجلس این کشور  رسید، حقوق شهروندی به مهاجران غیر قانونی متعلق به شش مذهب اقلیت (هندو، بودایی، جین، مسیحی، زرتشتی و سیک) از کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان اعطا می کند. این قانون مربوط به مهاجرانی است که پیش از سال 2015 وارد هند شده اند. همچنین اصلاحات قانون شهروندی هند حقوق مشابه برای مسلمانان در نظر نگرفته است.

با این حال وزیر کشور و همچنین وزیر دفاع هند اعلام کرده اند که اصلاحات انجام شده در قانون شهورندی هند علیه مسلمانان نیست.

  پربازدید ترین