• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلامیه حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در پیوند به اعلام نتیجه ابتدائی انتخابات ریاست جمهوری

 اعلامیه حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در پیوند به اعلام نتیجه ابتدائی انتخابات ریاست جمهوری

 هموطنان عزیز، خواهران برادران!
پس از انتظارات طولانی سرانجام کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه ابتدائی انتخابات ششم میزان ریاست جمهوری را امروز اعلان کرد. با در نظرداشت عملکرد های کمیسیون مستقل انتخابات در کند کاری و تعلل در انجام وظایفش و بادر نظرداشت اینکه آن کمیسیون در بسیاری موارد درجریان انتخابات و پس از آن از تقلبات گسترده در حمایت از تیم دولت ساز که اکنون در قدرت است، قرار داشته است، مردم افغانستان یک بار دیگر شاهد قربانی شدن دمکراسی در کشور شان گردیدند.

حزب جنبش ملی اسلامی افغاستان که کاندیدای پست معاونیت اول ریاست جهوری را در تیم ثبات و همگرای دارد از همان آغاز مانند همه تیم های انتخاباتی بر شفافیت و درستی در روند انتخابات تاکید کرده از کاربرد سیستم بایومتریک در روز انتخابات حمایت کرده و و پس از انتخابات نیز رای های بایومتریک شده را مدار اعتبار قرار داده است.

روز ششم میزان تیم حاکم با استفاده از امکانات دولتی و مهره های خویش در نهاد های دولتی و کمیسیون انتخابات دست به تقلب گسترده زده و در روند شمارش آرا نیز در زمان غیر قانونی انتخابات را ادامه و رای های غیر بایومتریک را وارد سیستم کردند.

ما در روز های پس از انتخابات بر این نکته تاکید کرده بودیم که رای های غیر قانونی و تقلبی را قبول نداریم و یک بار دیگر نیز بر آن تاکید میداریم.
امروز کمیسیون مستقل انتخابات محمداشرف غنی رئیس تیم دولت ساز را با اخذ (50٫64) فیصد رای برنده ابتدائی انتخابات اعلان کرد.

کمیسیون در مورد سه صدهزار رای تقلبی و غیر قانونی که مورد اختلاف میان کاندیدا ها و کمیسون نیز بوده است مهر سکوت بر لب زده است .

به این ترتیب کمیسیون یک بار دیگر رای های پاک مردم را به سود تیم حاکم زیر پا کرده و باتقلب دموکراسی نوپای افغانستان را بی عزت و بی اعتبار کرد. به تاسی ازاین موارد اعلام میداریم که به هیچ کسی اجازه نمی دهیم آرای پاک مردم ما را زیر پا کند. ما باتمام قوت و تا آخرین دم در کنار مردم خود ایستاده ایم که امروز حضورشان در جامعه نادیده گرفته شده و رای های شان پا مال گردید.

دیگر تقلب و جعل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تعیین نخواهد کرد. ایستاده ایم و با مردم خویش از رای های مردم خویش دفاع خواهیم کرد.

شورای مرکزی جنبش ملی اسلامی افغانستان

  پربازدید ترین