• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواهان تشکیل «حکومت مشارکت ملی» شد

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواهان تشکیل «حکومت مشارکت ملی» شد

شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری «مضحک» و غیرواقعی است و باید «حکومت مشارکت ملی» ایجاد شود.

عنایت‌الله حفیظ، از اعضای شورای نامزدان که امروز (سه‌شنبه، 3 قوس) در یک نشست خبری این شورا صحبت می‌کرد، گفت که آنان نمی‌توانند نتایج «مضحک»، «خیالی» و غیرواقعی انتخابات را بپذیرند.

در همین حال احمدولی مسعود، از دیگر اعضای این شورا نیز گفت که کمیسیون مستقل انتخابات با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات، زنگ بحران جدید را در کشور نواخته است.

به گفته‌ی آقای مسعود، کمیسیون انتخابات آمار توطئه‌آمیز از آرای شماری از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را اعلام کرده است. او تأکید کرد که بحران برخاسته از موضوع انتخابات، سال 2020 میلادی را یک سال پرحادثه خواهد کرد.

با این حال اما، عنایت‌الله حفیظ گفت که تنها راه بیرون‌رفت کشور از بحران‌های موجود، تشکیل حکومت مشارکت ملی است. به باور او، این حکومت باید انتخابات شفاف را برگزار کند.

اعضای شورای نامزدان این گفته‌ها را در حالی مطرح می‌کنند که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری پس از حدود سه ماه از برگزاری این انتخابات، دو روز پیش (یک‌شنبه، 1 جدی) اعلام شد.

بربنیاد آن، رییس‌جمهور غنی 50.64 درصد آرا از آن خود کرده و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور با کسب 39.52 درصد در ردیف دوم قرار گرفت.

همین طور گلبدین حکمتیار 3.85، رحمت‌الله نبیل، 1.86، فرامرز تمنا، 0.99، نورالله جلیلی، 0.85، عبدالطیف پدرام، 0.69، عنایت‌الله حفیظ، 0.62، حکیم تورسن، 0.36، احمدولی مسعود، 0.22، شهاب حکیمی، 0.18، غلام‌فاروق نجرابی، 0.09 و نوررحمان لیوان نیز 0.05 درصد آرا را به‌دست آورده‌اند.

  پربازدید ترین