• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دفتر نخست وزیر هند: اعلام نتایج انتخابات را تبریک گفته ایم نه «پیروزی» اشرف غنی را

دفتر نخست وزیر هند: اعلام نتایج انتخابات را تبریک گفته ایم نه «پیروزی» اشرف غنی را

دفتر نریندرا مودی، نخست‌وزیر هند در اعلامیه‌ای گفته است که آقای مودی در یک تماس تلفنی با رییس‌جمهور غنی، تنها برگزاری موفقانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات را به او و مردم افغانستان تبریک گفته است.

در این اعلامیه که روز گذشته (سه‌شنبه، 3 جدی) منتشر شده، آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی در مورد روندهای صلح و انتخابات افغانستان صحبت کرده‌اند. آقای مودی در این تماس تلفنی از روند صلح افغانستان به رهبری، مالکیت و زیر نظارت حکومت افغانستان حمایت کرده است.

او همچنان تأکید کرده است که کشورش به عنوان یک شریک استراتژیک افغانستان، به همکاری نزدیک با این کشور برای اطمینان از توسعه، تقویت امنیت و مبارزه با تروریزم در منطقه ادامه می‌دهد.

در اعلامیه‌ی دفتر مودی همچنان آمده است که آقای مودی از رییس‌جمهور غنی برای سفر به دهلی نو دعوت کرده و آقای غنی نیز این دعوت را پذیرفته است.

این در حالی است که روز گذشته ارگ ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرد که نخست‌وزیر هند در یک تماس تلفنی با رییس‌جمهور غنی، «پیروزی» او را در نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفته است.

انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شد. نتایج ابتدایی این انتخابات روز یک‌شنبه (1 جدی) اعلام شد که براساس آن آقای غنی با کسب 50.64 درصد آرا در صدر قرار گرفته است.

  پربازدید ترین