• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیا ممکن است جشن ارگی ها به ماتم تبدیل گردد؟

آیا ممکن است جشن ارگی ها به ماتم تبدیل گردد؟

آری، این امکان بسیار زیاد وجود دارد چون کمتر از باطل کردن دوازده هزار رای از جمله سیصد هزار رای تقلبی می تواند ارگی ها را در گلیم غم نشاند.

ارگی ها کمیسیون انتخاباتی را خریداری کردند و چنین کاری را با کمیسیون شکایات انتخاباتی هم کرده می‌ توانند اما قضیه ی افغانستان و نتیجه ی انتخابات تنها به ارگی ها وابسته نیست در اینجا سناریوی جامعه ی بین‌ المللی و در راس آمریکا را نیز باید در نظر گرفت که چگونه نقشه ای برای فردای افغانستان کشیده اند.

اگر سناریو این باشد که جنگ در افغانستان ادامه پیدا کند و مذاکره با طالبان صرفا یک سرگرمی و یا شوخی بوده است واضح است که در پشت پرده اشرف غنی احمدزی را برای ادامه قدرت برگزیده اند و کمیسیون شکایات انتخاباتی هم اشرف غنی احمدزی را برنده خواهد دانست و آرای تقلبی را بهتر از آرای اصلی قلم داد خواهد کرد.

ولی اگر سناریو را چنین مطرح کرده باشند که هم عبدالله عبدالله و هم اشرف غنی احمدزی را قربانی مذاکره و صلح کنند و مذاکره با طالبان را به پیش برند در آنصورت همانگونه که از پیروزی عبدالله عبدالله توسط کمیسیون انتخابات جلوگیری کردند به همانگونه توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی نتیجه انتخابات را به دور دوم می برند و اشرف غنی احمدزی را به زباله دانی انداخته و پیروان نامبرده را که بدون دلیل جشنواره گرفته بودند برای ابد در گلیم ماتم می نشانند و سناریوی حکومت موقت را تطبیق می کنند چون ذهنیت مردم از هروقت دیگر کرده برای گذر از وضعیت موجود آماده گردیده است.

نوت: ناگفته نماند به نقل از برخی منابع اگر برآورد ذیل (اگر دقیق باشد) نشان دهنده آن است که 87 درصد آرای تقلب  به سود اشرف غنی و 12 درصد به  نفع  عبدالله  به صندوق ها ریخته شده است.

  پربازدید ترین