• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دعا برای اهل بیت(ع) و فضیلت صلوات فرستادن در کلام پیامبر(ص)

دعا برای اهل بیت(ع) و فضیلت صلوات فرستادن در کلام پیامبر(ص)

خدای بزرگ می فرماید: تو را نپذیرفتم و سعادتمند و کامروا نگشتی! دعای او را بالا نبرید، مگر زمانی که عترت پیامبر را در دعا به پیامبر ملحق سازد.

پیامبر اکرم حضرت محمد صلی‌الله علیه و اله به امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند:
چند لحظه پیش ‍ جبرییل چیز عجیبی به من گفت: امیرالمومنین علیه‌السلام پرسیدند، چه گفت ای رسول خدا!  پیامبر صلی الله علیه و آله جواب داد: جبرییل به من گفت: اگر مردی بر من صلوات فرستد و پس از آن بر اهل بیت من نیز صلوات فرستد درهای آسمان برای او گشوده شده و فرشتگان هفتاد صلوات بر او می فرستند و همانا این عمل باعث ریختن گناهان است.


آنگاه همانگونه که برگ از درخت می ریزد گناهان نیز از او می ریزند و خداوند متعال می فرماید: اجابتت نمودم و کامروا و سعادتمند گشتی. فرشتگانم! شما هفتاد صلوات بر او می‌فرستید و من هفتصد صلوات.


ولی هنگامی که بر من صلوات فرستد و پس از آن بر اهل بیتم صلوات نفرستد، بین آن صلوات و آسمان هفتاد حجاب است و خدای بزرگ می فرماید: تو را نپذیرفتم و سعادتمند و کامروا نگشتی.! دعای او را بالا نبرید، مگر زمانی که عترت پیامبر را در دعا به پیامبر ملحق سازد. و پیوسته این دعا بالا نمی‌رود تا زمانی که عترت من در دعا(صلوات) به من ملحق شوند.

متن حدیث:

 علی بن ابراهیم عن ابیه عن علی بن معبد عن واصل بن عبدالله عن عبدالله بن سنان عن ابی عبدالله علیه السلام قال قال رسول الله صلی الله علیه و آله ذات یوم لامیر المومنین علیه السلام الا ابشرک قال بلی بابی انت و امی فانک لم تزل مبشرا بکل خیر فقال اخبرنی جبرئیل انفا بالعجب فقال امیرالمومنین علیه السلام و ما الذی اخبرک یا رسول الله صلی الله علیه و آله قال اخبرنی ان الرجل من امتی اذا صلی علی و اتبع بالصلاه علی اهل بیتی فتحت له ابواب السماء و صلت علیه الملائکه سبعین صلاه و انه للذنب حطا ثم تحات عنه الذنوب کما تحات الورق من الشجر و یقول الله تبارک و تعالی لبیک عبدی و سعدیک یا ملائکتی انتم تصلون علیه سبعین صلاه و انه للذنب حطا ثم تحات عنه الذنوب کما تحات الورق من الشجر و یقول الله تبارک و تعال لبیک عبدی و سعدیک یا ملائکتی انتم تصلون علیه سبعین صلاه و انا اصلی علیه سبعمائه صلاه فاذا صلی علی و لم یتبع بالصلاه علی اهل بیتی کان بینها و بین السماء سبعون حجابا و یقول الله جل جلاله لا بیک و لا سعدیک یا ملائکتی لا تصعدوا دعاء ه الا ان یلحق بالنبی عترته فلا یزال محجوبا حتی یلحق بی اهل بیتی.

"ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال، صفحه 338"

  پربازدید ترین