• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهید ابوزینب که بود؟ +عکس

مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم محمدجعفر حسینی معروف به ابوزینب از فرماندهان لشکر فاطمیون در شهرری ایران برگزار شد.

این مراسم روز پنجشنبه 12 جدی 1398 با حضور خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران، مسؤولان ولسوالی ری ،دوستان، آشنایان و مردم عاشق شهدا برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمدجعفر حسینی صبح روز گذشته ساعت 7:30 از درب منزل شهید آغاز و پس از برگزاری مراسم باشکوهی از مقابل مسجد ارگ تهران با مداحی حاج منصور ارضی و امیرعباسی، به سمت کربلای ایران برای بدرقه باشکوه راهی شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم و جانباز شهید ساعت 11 از میدان شهرری به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روی دستان مردم شهیدپرور و ولایی ری تشییع و پس از طواف گرد مضجع امامزادگان نورانی حضرت عبدالعظیم(ع)، حضرت حمزه(ع) و امامزاده طاهر(ع) نماز بر پیکر این شهید سرافراز در صحن عقیق آستان اقامه شد.

پیکر شهید محمدجعفر حسینی پس از برگزاری آئین باشکوه وداع، بدرقه، تشییع و نماز راهی قطعه 50 شهدای مدافع حرم در بهشت زهرا(س) برای خاکسپاری شد.

شهید محمدجعفر حسینی متولد سال 1365 در ایران بود که این نیروی لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به همراه نیرو‌های ایرانی به سوریه رفت.

 او از فعالین عرصه جهادی و فرهنگی در حوزه مهاجرین بود که با تشکیل ستاد ویژه خادمین در حماسه اربعین حسینی خدمت می‌کرد و با تشکیل هیأت شهدای گمنام افغانستانی و دوره‌های آموزشی ویژه مهاجرین قدم‎های اثرگذاری را در جهت توانمندسازی دانشجویان و جوانان افغانستانی در ایران برداشت.‌

این شهید برای اولین بار در سال 93 و دومین بار در سال 96 در شهر بوکمال سوریه بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح شد که این سال‌ها را با درد و رنج ناشی از مجروحیت سپری کرد تا سرانجام شنبه 7 جدی‌ امسال به شهادت رسید.

  پربازدید ترین