• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تصویب سه فوریت طرح ضد امریکایی در مجلس ایران با فریادهای ضد امریکایی

تصویب سه فوریت طرح  ضد امریکایی در مجلس ایران با فریادهای ضد امریکایی

قانونگذاران ایرانی در اقدامی متقابل در برابر ایالات متحده امریکا، با اتفاق آرای همه نمایندگان مجلس، کلیات طرح سه فوریتی «انتقام سخت» را تصویب کردند.

طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر ایالات متحده امریکا و تروریست خواندن سپاه پاسداران ایران توسط واشنگتن در نشست علنی امروز پارلمان این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نهایتاً نمایندگان پس از رای مثبت به سه فوریت طرح، کلیات را نیز به اتفاق آراء همه نمایندگان مجلس و با حضور 233 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بر بنیاد ماده اول این طرح، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا مصوب 3/2/98، «عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، قبل از عبارت «فرماندهی مرکزی امریکا (سنت کام)، نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی اضافه می‌شود.

در این طرح، دولت ایران موظف شده است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ 200 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

پس از شهادت قاسم سلیمانی از سوی نیروهای امریکایی در بغداد، تهران بر «انتقام سخت» تاکید کرده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور نیز گفته که انتقام در جایی گرفته خواهد شد که امریکا بیشترین درد را احساس کند.

  پربازدید ترین