• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترامپ، تحقیر را پذیرفت

 ترامپ، تحقیر را پذیرفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از گذشت ساعت ها از حمله موشکی ایران به پایگاه ها و اشغالگران آمریکایی که در پاسخ به جنایت این کشور در ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان گرفت، بالاخره خود را نشان داد و طی اظهاراتی که بیشتر شبیه هذیان بود با طرح موضوع هسته ای ایران گفت که اجازه نمی دهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. این در حالی است که جهان و به خصوص آمریکایی ها انتظار داشتند او درباره تحقیر کشورش توسط ایران صحبت کند.

ترامپ سرانجام با دست و پاچگی شدید در کنفرانس مطبوعاتی ظاهر شد و با تأکید بر اینکه حمله موشکی ایران هیچ تلفاتی نداشته است سعی کرد به نوعی این حقارت را هضم کند. او نومیدانه سعی کرد مردم آمریکا و جهانیان از جمله متحدانش در منطقه را متقاعد کند که موشکباران بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در عراق توسط ایران اصلا اتفاق مهمی نبوده است.

اما آثار این ضربه که هیبت آمریکا را در هم کوبید به وضوح بر روح و روان نامتعادل او پیدا بود. او سعی کرد با متهم کردن شهید سپهبد قاسم سلیمانی به تروریسم، از جنایت تروریستی احمقانه خود در ترور این مبارز بزرگ و نستوه دفاع کند. او در حالی که این شهید بزرگ وار تروریست نامید که خاک عراق و مقامات ارشد این کشور گواهی می دهند که او و همرزم شهیدش، ابو مهدی المهندس، بزرگترین نقش را در نابودی گروه تروریستی داعش و نجات عراق از شر این گروه تروریستی داشتند؛ گروهی که زیر نظر اشغالگران آمریکایی و جلوی چشم آنها آزادانه در عراق و سوریه جولان می دادند و فجایع بزرگی را که همه جهانیان شاهد آن بودند، رقم زدند.

کاملا روشن است که ترامپ با این حقارت کنار آمده است، او که همین دو روز پیش تهدید می کرد که اگر ایران در پاسخ به شهادت سردار سلیمانی و المهندس به اهداف و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه حمله کند، 52 هدف از اهداف فرهنگی را مورد حمله قرار می دهد اکنون فقط از قدرتمند بودن ارتش آمریکا حرف می زند. در حالی که جهان شاهد بود که این ارتش به اصطلاح قدرتمند چگونه از بیم موشک های ایران به زیر زمین خزیدند.

اشغالگران آمریکایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تروریسم ابومهدی المهندس شهید سپهبد قاسم سلیمانی

  پربازدید ترین