• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسوولین سفارت افغانستان در تهران موفق به برقراری ارتباط و تماس با خانواده مهدی تاجیک نشده اند

مسوولین سفارت افغانستان در تهران موفق به برقراری ارتباط و تماس با خانواده مهدی تاجیک نشده اند

مسوولین  سفارت افغانستان  افغانستان در تهران یک بار دیگر با عرض تسلیت به بازماندگان سانحه المناک سقوط طیاره اوکراین در تهران که طی آن 176 تن از شهروندان افغانستان، ایران، اوکراین و کانادا جان هایشان را از دست دادند.

به اطلاع می رساند، با وجود تلاش های صورت گرفته تاکنون از اقارب مهدی تاجیک اطلاعی در دسترس نیست و یک گروه ارتباطی واتس‌آپ جهت ارتباط موثر و تبادل اطلاعات با اعضای این خانواده ایجاد شده است.

 برای پیگیری این حادثه، از همان ساعات اولیه  کمیته‌ای تحت ریاست فاطمه تالقانی، دبیراول سفارت افغانستان در تهران ایجاد شده تا در تماس با اقارب این جان باختگان و ادارات ذیربط ایرانی در زمینه شناسایی و تسلیم دهی اجساد قربانیان اقدام عملی و عاجل انجام شود.

 این نهاد در قدم نخست با نشر اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و اعلام شماره‌های تماس و همچنین در صحبت‌های متواتر با وزارت امور خارجه خارجه ایران و طب عدلی( پزشکی قانونی) این کشور سعی در یافتن اقارب جان باختگان حادثه نموده است.

این کمیته موفق به دیدار با بستگان مهدی محمدی، مهدی رضائی، حسین رضایی، رحیمه کاتبی، زین العابدین سعادت، شهرام تاجیک، سکینه احمدی، محسن احمدی و مطهره احمدی شده است.

جهت تشخیص اجساد از وابستگان درجه ی یک قربانیان، توسط طب عدلی(پزشکی قانونی) نمونه گرفته شده و منتظر تسلیم اجساد به خانواده هایشان می باشند.

اقدامات پیرامون سایر امور حقوقی و تخنیکی این سانحه در سطح بین المللی با عضویت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در جریان پیگیری می باشد .

سفارت بدینوسیله اعلام می نماید  کسانی که از خانواده مهدی تاجیک اطلاعی دارند می توانند موضوع را با شماره تلفن : 00982186128768
 00989031700653 شریک بسازند.

  پربازدید ترین