• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تحریم های آمریکا بعد از چهار دهه بر ایران

چهل سال قبل جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با صدام در زمینه تسلیحات نظامی به خصوص موشکهای ضد هوایی به مرحله‌ای بود که هواپیماهای عراق با حمایت اکثریت کشورهای پیشرفته و قدرتهای بزرگ دنیا تا قلب ایران؛ تهران و قم وارد شده، بمباران می کردند و با کمترین دردسر به پایگاهایشان بر می گشتند.
اما اراده ملت ایران پس از چهل سال حیرت‌برانگیز شد؛ همین کشور مقهور قدرتهای بزرگ اما با عزت، پس از چهل سال، پیشرفته ترین پهباد رادارگریز بزرگترین قدرت غرب را با ورود به چند سانتیمری خاک ایران سرنگون کرد!

ملتی که با بار سنگینی از خسارات جنگ تحمیلی نابرابر بدون مبالغه؛ با دشمنی روبرو بود که حمایت تمام قدرتهای منطقه و کشورهای هسته‌ای دنیا را داشت و به بی رحمی و وحشی گری زبانزد بود و به هیچ اصول انسانی بین المللی خود را پایبند نمی دانست، در چنین شرایطی؛ ایران با کوله باری از مشکلات اقتصادی و ویرانی از بقایای جنگ و تقابل با توطئه های بر اندازگونه و تحریم های خصمانه ژاندارمه خود خوانده غرب آمریکا، چگونه به اقتدار رسیده است؟! آن چنان که با غرش موشکهای بومی و خود ساخته‌ی خود بزرگترین قدرت استکباری دنیا را به وحشت بیندازد و ضمن مشعوف کردن ملتهای ستمدیده دنیا، قدرت پوشالی ابرقدرت غرب را به چالش کشیده و تصور غیر ممکن بودن نفوذ بر راه دارهای مجهزترین پایگاه های آمریکا را منتفی نماید.

درسی که می شود از این اقتدار گرفت این است که اراده ملتهای سربلند و با عزت بالاتر از قدرتهای پوشالی ابر قدرتهای جانی اند.

جمهوری اسلامی ایران پس از تولد، از سال1358 تا امروز همواره در برابر تحریم ها و توطئه های آمریکا و شیطنت های غربیها قرار داشته است.

پس از چهل سال خباثت آمریکا و متحدانش؛ از تحریم و تشدید و تداوم آن، برای بر اندازی جمهوری اسلامی ایران نه تنها اراده این ملت سست نشد بلکه علی‌رغم تحمل مشکلات،‌ از نظر علمی، سیاسی، نظامی و سازندگی های چشمگیر،  به کشورهای پیشتاز جهان پیوست.

آمریکا که پس از چهار دهه تلاش خصمانه علیه جمهوری اسلام ایران نتوانست اراده این ملت را تضعیف و یا متوقف کند به طور اولی در عصری که دنیا به دهکده تبدیل شده است و جهان با ظهور قدرتهای دیگری امثال چین، کوریای شمالی و تجدید اقتدار گرایی روسیه و خصومت بالقوه آنها با آمریکا و از همه مهمتر وجود رهبر خردمند و دلسوز همراه با ملت آگاه و فهیم، یقینا بیش از پیش دست آمریکا را نه تنها از ایران بلکه از خاور میانه کوتاه خواهد نمود.

  پربازدید ترین