• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلام آمادگی طالبان برای تامین امنیت موسسات امدادی و نهادهای خیریه

 اعلام آمادگی طالبان برای تامین امنیت موسسات امدادی و نهادهای خیریه

سخنگوی طالبان اعلام کرد که موسسات امدادی و نهادهای خیریه می‌توانند با امنیت کامل به آسیب‌دیدگان و نیازمندانی که در بارش‌های اخیر متضرر شده‌اند کمک‌رسانی کنند.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به بارش‌های شدید در چند ولایت کشور که سبب تلفات جانی و مالی شده و راه‌های مواصلاتی را نیز مسدود کرده است آمادگی این گروه برای تامین امنیت روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان را اعلام کرد.

کمیسیون کنترل و تنظیم موسسات و شرکت‌های طالبان از موسسات امدادی، نهادهای خیریه و افراد خیر خواست تا کمک‌های خود را با هماهنگی این گروه به مناطقی ببرند که مردم از بارش‌های اخیر متضرر شده‌اند و به نیازمند کمک‌های ابتدایی هستند.

طالبان در ادامه نیز تاکید کرد که برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی باید امکانات لازم جهت بازگشایی راه‌ها به کار برده شود.

این کمیسیون طالبان از اعضای این گروه نیز خواست تا در مناطق خود با به تناسب امکانات‌شان به نیازمندان کمک کنند و تصریح کرد که ادارات و موسسات کمک کننده می‌توانند با طالبان تماس بگیرند تا زمینه مساعدت با آن‌ها در مناطق تحت کنترل این گروه ایجاد شده و در مورد مصونیت کارمندان، تجهیزات و وسایل نیروهای امدادی نیز به آن‌ها اطمینان داده شود.

طالبان در حالی برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده فراخوان داده که رسانه‌ها روز گذشته خبر دادند که بر اثر بارش‌های شدید اخیر 8 نفر در ولایت هرات و 11 نفر نیز در ولایت‌های قندهار و هلمند جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر نیز اواخر ماه قوس وزارت امور مهاجرین افغانستان گفته بود که برای کمک به 28 هزار خانواده آسیب‌پذیر که به دلیل جنگ و حوادث طبیعی آواره هستند هیچ بودجه‌ای وجود ندارد.

  پربازدید ترین