• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمیسیون شکایت ها: در نتیجه ی بررسی، رای های 109 محل باطل و 75 نفر جریمه ی نقدی شده اند

 کمیسیون شکایت ها: در نتیجه ی بررسی، رای های 109 محل باطل و 75 نفر جریمه ی نقدی شده اند

نزدیک به ده هزار شکایت به دلیل نداشتن مدرک کافی از سوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی رد شده اند. مسوولان این کمیسیون می‌گویند که رای‌های 109 محل رای‌دهی باطل شده و 75 نفر براساس تصمیم این کمیسیون جریمه‌ی نقدی شده اند.

زهره بیان شینورای، رییس کمیسیون شکایت‌های انتخابات، امروز سه شنبه 24 جدی، در یک نشست خبری گفت که در پانزده روز بررسی شکایت‌ها در ولایت‌ها، از میان بیش از 16 هزار و 500 شکایت، 9 هزار و 600 شکایت به دلیل نداشتن مدرک‌های کافی رد شده اند.

خانم شینواری افزود: «در نتیجه‌ی بررسی‌ها، بیش از پنج هزارمحل بار دیگر بازشماری می‌شود، 109 محل باطل و 75 نفر هم بر اساس تصمیم کمیسیون شکایت‌ها جریمه‌ی نقدی شده‌اند.»

به گفته‌ی رییس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، 71 کارمند کمیسیون انتخابات هم به دلیل نقش داشتن در تقلب‌های انتخاباتی برکنار شده اند.

از سویی هم، قطب الدین رویدار، عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت که دفترهای ولایتی این کمیسیون نتوانسته اند سرنوشت 300 هزار رای جنجالی را روشن سازند از همین‌رو این رای‌ها را در قالب چهار مورد استثنایی دوباره به کمیسیون مرکزی فرستاده اند تا در آنجا سرنوشت این رای‌ها روشن شود.

محمد قاسم الیاسی، دبیر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در این نشست گفت که تا کنون در 17 ولایت 769 شکایت استینافی به وسیله‌ی دسته‌های انتخاباتی درج شده است.

بر بنیاد قانون، دسته‌های معترض انتخاباتی سه روز مهلت دارند تا در باره‌ی این فیصله‌های دفترهای ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، استیناف خواهی کنند.

این کمیسیون هم‌چنان می‌گوید که تا سه روز دیگر جزییات محل‌های‌ که به بازشماری رفته اند را با کمیسیون مستقل انتخابات شریک می‌سازند تا روند بازشماری آغاز شود.

  پربازدید ترین