• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانش: پس ازاین رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان خبرنگار، از اولویت های کمیته مشترک حکومت و رسانه ها خواهد بود

دانش: پس ازاین رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان خبرنگار، از اولویت های کمیته مشترک حکومت و رسانه ها خواهد بود

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری که قبل از ظهر امروز در کنفرانس تحت عنوان «خبرنگاران زن، فرصت‌ها و چالش‌ها» در کابل سخنرانی می کرد به پیگیری جدی قضایای خشونت علیه خبرنگاران زن در افغانستان تأکید کرد.

معاون رئیس جمهور که مسئولیت رهبری کمیته مشترک حکومت و رسانه ها را نیز به عهده دارد گفت: پس ازاین رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان خبرنگار از “اولویت های کمیته مشترک حکومت و رسانه ها” خواهد بود.

کمیته مشترک حکومت و رسانه ها از حدود سه سال پیش به هدف مبارزه با خشونت علیه خبرنگاران، تأمین مصئونیت و امنیت خبر نگاران و رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران تأسیس شده و به رهبری استاد دانش معان رئیس جمهور فعالیت می کند.

آقای دانش از زنان خبرنگار در افغانستان و نهادهای حامی حقوق خبرنگاران خواست که موضوعات مرتبط به خشونت علیه خبرنگاران زن و سایر مشکلات و چالش های مرتبط به آنها را از طریق فدراسیون ژورنالیستان افغانستان با کمیته مشترک حکومت و رسانه های شریک سازند.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت که در صورت نیاز، کمیته مشترک حکومت و رسانه ها از زنان خبرنگار دعوت خواهد کرد که با شرکت در جلسات این کمیته مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهاد های خود را در زمینه های که لازم می بینند مطرح کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گزارش های مبنی براینکه حقوق زنان خبرنگار از سوی مالکان رسانه ها نیز نقض می گردد گفت: دفاع از حقوق زنان خبرنگار یک امر فردی نیست، این مسئولیت جمعی است که از طریق ایجاد تشکل های لازم باید به صورت سازمان یافته برای دفاع از حقوق زنان خبر نگار تلاش صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ رسانه ای بدون حضور خبرنگار زن نمی تواند بقا و ادامه کارش را حفظ کند افزود که باید تأمین حقوق قانونی زنان خبرنگار در رأس اولویت نهاد های رسانه ای باشد.

  پربازدید ترین