• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفر جنرال میلر به هرات: نظامیان افغانستان تجهیز و طالبان سرکوب شوند

سفر جنرال میلر به هرات: نظامیان افغانستان تجهیز و طالبان سرکوب شوند

جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع، روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم جدی، در سفر به هرات با والی این ولایت دیدار کرد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، می‌گوید که در دیدار جنرال میلر با عبدالقیوم رحیمی، بر برنامه‌ریزی عملیات‌های مؤثر در آینده به هدف سرکوب طالبان و ضرورت تجهیز و تقویت بیش‌تر نیروهای امنیتی کشور تأکید شده است.

به گفته‌ی سخنگوی والی هرات در این سفر معاون ریاست عمومی امنیت ملی کشور نیز فرمانده نیروهای حمایت قاطع را همراهی می‌کرد و فرمانده حمایت قاطع از افزایش توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ابراز خرسندی کرده است.

این در حالی است که هفته‌ی گذشته در پی حملات هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی شیندند هرات ملا ننگیالی، از فرماندهان مشهور شاخه انشعابی طالبان، کشته شد.
هرچند مقام‌های محلی هرات تاکنون در مورد حمله نیروهای خارجی و چگونه‌گی کشته ‌شدن ملا ننگیالی وضاحت نداده‌اند، اما منابع موثق از جان‌باختن غیرنظامیان در این رویداد خبر می‌دهند.

با این حال اداره محلی هرات با نشر خبرنامه‌ای می‎گوید که جنرال میلر در دیدار با والی هرات بهبود وضعیت امنیتی و دست‌آوردهای اخیر نیروهای امنیتی در برابر هراس‌افکنان در هرات را ستایش کرده ‌است.

این مقام بلندپایه نیروهای خارجی ماه سرطان سال روان خورشیدی نیز پس از شدت گرفتن حملات طالبان در ولایت‌های غربی کشور در سفر به هرات همراه والی این ولایت در خیابان‌های شهر قدم زد و بر سرکوب هراس‌افکنان تأکید کرد.

  پربازدید ترین