• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وهابیت و دلار نفتی ... ابزارهای جنایت عربستان

وهابیت و دلار نفتی ... ابزارهای جنایت عربستان

عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل تاکید کرد که "کشورش از جامعه جهانی می خواهد تا ایران را به احترام به حاکمیت کشورها در خاورمیانه و احترام قوانین و معاهدات بین المللی و دوری از ایجاد ناامنی در منطقه و تمام جهان ملزم کند."

دولت آمریکا از نوعی تکبر رنج می برد که نشأت گرفته از قدرت است و عربستان سعودی نیز از نوعی دیگر از تکبر رنج می برد همانند تکبری که رنج می کشد؛ همچنین نوعی تکبر نیز وجود دارد که برخاسته از حماقت و نادانی است و این همان تکبری است که مسئولان سعودی دچارش هستند.

المعلمی که گمان می کند پس از اقدام ایران در هدف گرفتن بزرگترین پایگاه امریکایی در عراق، تحرکاتی در عراق و در تمام منطقه در حال شکل گیری است؛ اینک تلاش می کند با دعوت از جامعه جهانی برای ملزم کردن ایران به احترام به حاکمیت کشورها، عزت و کرامت از دست رفته کشورش را باز گرداند.

 پیش از این گفتیم که تکبر مسئولان سعودی برخاسته از حماقتی وصف ناپذیر است؛ آیا قابل درک است که حماقت تا بدانجا باشد که سفیر کشوری که جنگنده هایش و موشکهایش بیش از 5 سال یک کشور عرب همسایه را ویران می کند و اجساد کودکانش را پاره پاره می کند و با نقض قوانین بین المللی و حقوق انسانی، مواد غذایی و دارویی را از آن کشور منع می کند، اینک از جامعه جهانی می خواهد که کشور دیگری را از پاسخ به تجاوزگری آشکاری که علیه آن صورت گرفته است، منع کند.

 کاش المعلمی زمانی که از ناامنی در منطقه و جهان سخن می گوید، وهابیت و گروههای تکفیری که زاییده همان تفکر وهابی است، نیز به یاد آورد. گروههای تکفیری در تمام جهان دست به اقدامات تخریبی می زنند که آخرین مورد آن اقدام دانشجویان سعودی با تفکر وهابی تکفیری در قتل همکلاسی های خود در آمریکاست؛ چنانکه آمریکا ناچار شد آنها را از از کشور بیرون کند.

 همچنین امیدوار بودیم المعلمی که اینک برای کشورهای منطقه اشک می ریزد، حادثه 5000 انتحاری سعودی که خود را در عراق منفجر کردند و جان صدها هزار عراقی بی گناه اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان را گرفتند، به یاد آورد.

 کاش المعلمی به یاد می آورد که چگونه محمد بن سلمان ولیعهد کشورش، در اقدامی بی سابقه در تمام جهان، سعد حریری نخست وزیر لبنان را برای مدتها نزد خود گروگان گرفت و به او توهین کرد و وادارش کرد تا استعفا دهد.

 المعلمی می بایست قبل از سخن گفتن از احترام به قوانین، جنایت قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه را به یاد آورد؛ جنایت هولناکی که وجدان تمام جهانیان را تکان داد و به دستور محمد بن سلمان انجام شده بود.

المعلمی همچنین باید به صدها گزارشی که بر نقش دلار نفتی عربستان در انتشار وهابیت و تعصب و تخلف و طائفی گری و کینه توزی نه تنها در میان عربها و مسلمانان بلکه حتی در اروپا و امریکا و کانادا و استرالیا و تمام جهان تاکید می کنند، اندکی بیندیشد؛ چنانکه حتی در کشورهای حامی تاج و تخت ال سعود مانند آمریکا، نیز، برخی خواهان تدوین قوانینی برای مقابله با نقش دلارهای نفتی عربستان شدند.

اگر بخواهیم تمام خسارتهایی که دلار نفتی عربستان و وهابیت تکفیری سعودی به امنیت و ثبات جهان وارد ساخته است، ذکر کنیم؛ می بایست هزاران صفحه در این خصوص بنویسیم؛ بنابراین به این مقدار اکتفار می کنیم و فعلا از فتنه انگیزی های علمای وهابیت و ماهواره های این کشور که به اختلاف افکنی می پردازند، گذر می کنیم.

  پربازدید ترین