• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گفتگوی غنی و ترودو درباره سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی

گفتگوی غنی و ترودو درباره سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری  می‌گوید که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا دیشب در تماس تلفونی با رییس‌جمهور غنی، جان باختن 13 شهروند افغانستان در سقوط هواپیما در ایران را تسلیت گفته‌است.

ارگ ریاست جمهوری می گوید که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در تماس تلفونی با رییس جمهور غنی، در رابطه به سانحه سقوط هیواپیمای اوکراینی در ایران گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که این گفتگوی تلفونی شام روز گذشته(چهارشنبه، 25جدی) صورت گرفته و نخست وزیر کانادا ضمن ابراز تسلیت به رییس جمهور غنی و خانواده های قربانیان افغانستانی سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در ایران، این رویداد را تکان دهنده خوانده است.

نخست وزیر کانادا با اشاره به نخستین نشست گروه کاری به منظور هماهنگی بیشتر در خصوص چگونگی وقوع این رویداد، که امروز پنج شنبه برگزار می شود، تاکید کرده که در تلاش است تا عدالت برای قربانیان این حادثه تامین شود و نیز برای مصونیت هرچه بیشتر پروازهای بین المللی، قواعد و اصول حاکم هوانوردی را بازنگری کند.

ترودو همچنان به رییس جمهور غنی گفته که کشورش به تأمین صلح و ثبات افغانستان و کاهش تنش ها در منطقه متعهد است و همگام با حکومت افغانستان تلاش خواهد کرد.

رییس جمهور غنی نیز در این گفتگوی تلفونی ضمن تسلیت به دولت و خانواده های قربانیان کانادایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، تاکید کرده، برای این که حقیقت این حادثه آشکار شود، جامعه بین المللی باید نقش مؤثر خویش را ایفا نموده و حقوق قربانیان تامین گردد.

رییس جمهور ضمن تاکید بر شفافیت در روند تحقیقات پیرامون این رویداد، خاطرنشان کرده که از موضع گروه کاری بین المللی حمایت می کند و ایران باید خواست های خانواده های قربانیان را در نظر بگیرد.

وی در این دیدار همچنان خواهان کاهش تنش در منطقه شده و نقش کانادا برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان با اهمیت خوانده است.

  پربازدید ترین