• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هیچ قدرتی توانایی تحمیل حکومت تقلبی را بر مردم ندارد

هیچ قدرتی توانایی تحمیل حکومت تقلبی را بر مردم ندارد

 دستۀانتخاباتی ثبات و هم‌گرایی متذکر شد: کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی با در نظرداشت تعهد حقوقی و اخلاقی به شکایات رسیدگی نماید و اشتباهات کمیسیون انتخابات را تکرار نکند.

شورای رهبری و تیم تخنیکی ثبات و همگرایی در نشستی گفته است که مردم افغانستان از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتظار دارند که در چارچوب قانون، لوایح و طرزالعمل‌ها آرای تقلبی را از دور خارج کند.

ثبات و همگرایی همچنان گفته است که عملکرد کمیسیون شکایات انتخاباتی را زیر نظر دارد.

در اعلامیه‌ی ثبات و همگرایی آمده است در صورتی که انتخابات در نتیجه‌ی فیصله‌ی غیرقانونی کمیسیون انتخابات «عمدا» به دور دوم کشانده شود، با هر روش ممکن، صلاحیت‌های تیم حاکم محدود شده و جلو سوءاستفاده از امکانات دولتی گرفته خواهد شد.

 بزرگان اقوام و احزاب و رهبری تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی اطمینان دارند که هیچ قدرتی توانایی تحمیل حکومت تقلبی را بر مردم ندارد.

در بخشی از اعلامیه به نقل از فضل‌احمد معنوی، عضو ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی آمده است: «تیم دولت‌ساز از هر گزینه‌ی نامشروع استفاده می‌کند تا خواست‌های خود را بر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تحمیل کند.»

آقای معنوی همچنان گفته است که در روند رسیدگی به شکایات، در شماری از ولایت‌ها برخورد سلیقه‌ای و یک‌جانبه صورت گرفته است.

نور رحمن اخلاقی، رییس بخش نظارت و جلوگیری از تقلب تیم ثبات و همگرایی نیز گفته است: «از آنجایی که تصامیم کمیسیون‌های ولایتی متناقص و در تعارض است، کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف است در مرحله‌ی استنیاف‌خواهی در این زمینه وضاحت دهد.»

 روند رسیدگی به شکایات روز دوشنبه هفته‌ی جاری در ولایات کشور به پایان رسید. کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرد که از مجموع 16 هزار و 545 شکایت ثبت‌شده نزد این کمیسیون، نُه هزار و 866 شکایت به دلیل «موجه نبودن» و عدم ارایه‌ی مدارک، پذیرفته نشده است.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری همچنان گفت که پس از رسیدگی به شکایات، آرای پنج‌هزار و 316 محل در 21 ولایت نیز به بازشماری راجع شده است.

  پربازدید ترین