• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«ری سون گون» وزیر خارجه جدید کوریای شمالی شد

«ری سون گون» وزیر خارجه جدید کوریای شمالی شد

برخی منابع آگاه از انتخاب «ری سون گون» به عنوان وزیر امور خارجه جدید کوریای شمالی با دستور کار تغییر رویکرد پیونگ یانگ در قبال واشنگتن و سئول خبر دادند.

به گفته برخی منابع آگاه،‌ کوریای شمالی روز یکشنبه سفیران خارجی مستقر در پیونگ یانگ را از انتصاب «ری سون گون» به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور مطلع کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این منابع اعلام کردند که  قرار است انتصاب رسمی وی در هفته جاری انجام شود.

ری سون گون در صورت تایید، جایگزین «ری یونگ هو» خواهد شد و ممکن است سیاست خود را در قبال واشنگتن و سئول تغییر دهد.

روز گذشته برخی منابع خبری گزارش دادند که ری یونگ هو وزیر امور خارجه سابق کوریای شمالی از سمت خود برکنار شده است. آقای هو، از 2003 تا 2007 سفیر کوریای شمالی در انگلیس بود و پیش از تعیین به عنوان وزیر خارجه، مدتی در مقام معاون وزیر خارجه فعالیت داشت. وی طی سال‌های گذشته در مذاکرات 6 جانبه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کوریا (با حضور کوریای شمالی، کوریای جنوبی، آمریکا، روسیه، چین و جاپان) جزو هیات مذاکره پیونگ یانگ بود.

 گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کوریای شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

  پربازدید ترین