• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سلیم شاهین هنرپیشه افغان به اتهام باج گیری از یک دختر به دو سال زندان محکوم شد

سلیم شاهین هنرپیشه افغان به اتهام باج گیری از یک دختر به دو سال زندان محکوم شد

مقام ها در دادستانی کل می گویند که سلیم شاهین هنرپیشه و فیلم ساز افغانی را به اتهام باج گیری از یک دختر به دو سال زندان محکوم کرده است.
 
جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل به رسانه‌ها گفته است که سلیم شاهین دختری را تهدید کرده بود که اگر به او پول ندهد، فیلمش را در رسانه های اجتماعی نشر خواهد کرد.
 
رسولی گفته است که این خانم از شاهین شکایت کرده که از این فیلم سوء استفاده و باج‌گیری می‌کند و در صورت عدم پرداخت پول از جانب دختر، این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد ‌که این مسئله مطابق کد جزای افغانستان به عنوان باج‌گیری سایبری محسوب شده و شاهین باالفعل گرفتار شد.
 
اما سلیم شاهین گفته است که این فیلم را از طریق یک شرکت که از ساختن چنین کلیپ‌های تصویری پول دریافت می کند، درست کرده است و در قبال آن از آن دختر دوصدهزار افغانی پول خواسته و اتهام باج‌گیری از این دختر یک توطئه است.
 
آقای شاهین سه ماه قبل به دنبال حکم محکمه ابتدائیه زمانی که می‌خواست برای اشتراک در یک برنامه سینمایی به هندوستان برود، از میدان هوایی کابل بازداشت شد و هم اکنون نیز در زندان به سر می برد.
 
این فیلم‌ساز افغان به رادیو آزادی گفته است که بعد از رفتن به زندان چندین فیلم سینمایی او ناتمام باقی مانده و ممکن پس از رهایی، دیگر در سینما کار نکند.

  پربازدید ترین