• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قاتل شش عضو یک خانواده در فاریاب کشته شد

قاتل شش عضو یک خانواده در فاریاب کشته شد

ارتش در شمال می گوید، ملا حقیار، آمر معارف طالبان برای ولسوالی قرقین و عامل قتل 6 عضو یک خانواده در فاریاب کشته شده است.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین امروز دوشنبه(30جدی) به رسانه‌ها گفت: “ملا ابراهیم مشهور به حقیار، آمر معارف طالبان برای ولسوالی قرقین و عامل قتل 6 عضو یک خانوداه در عملیات خاص نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب، همراه با یک تن از افرادش کشته شده است”.

رضایی افزود، این عملیات پس از ثبیت جایگاه این عضو گروه طالبان راه اندازی شد. ملا حقیار با یک محافظ اش کشته و فرد کلیدی دیگر طالبان به نام فدا محمد، مشهور به “فدا کور” زخمی شده است.

این در حالی است که 6 عضو یک خانواده روز گذشته در روستای خانقاء ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان تیرباران شدند، اما رضایی می گوید: “این اعضای خانواده به این دلیل تیرباران شدند که داماد آن خانواده که به همراه خسرش یک جا زندگی می کرد، قبلا در صفوف گروه طالبان در ولسوالی شیرین تگاب بوده، اما از چندی به این سو صفوف طالبان را رها کرده و به زندگی عادی برگشته بود”.

به گفته رضایی، این داماد به چند اخطار طالبان توجه نکرده بود که گروه طالبان با طرح ملا حقیار بر خانه او حمله می کند که باعث کشته شدن 6 عضو خانواده او شده است.

  پربازدید ترین