• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سردی هوا در لوگر جان پنج تن را گرفت

 سردی هوا در لوگر جان پنج تن را گرفت

با پیشبینی‌ها در مورد افزایش برف‌باری و بارندگی در کابل و سایر مناطق کشور، مقام‌ها می‌گویند، پنج تن در نتیجۀ سردی هوا در ولایت لوگر جان داده‌اند.

دیدار احمد لونگ سخنگوی والی لوگر گفته است که دو کودک، یک زن و دو مرد که مربوط خانواده‌های مختلف می‌شدند، در سردی هوا در کمپ پناهجویان در مرکز این ولایت جان داده‌اند.

به‌گفته آقای لونگ، معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که سردی هوا باعث مرگ این پنج تن شده، اما ادارۀ ولایت هیئتی را تعیین کرده تا علت اصلی جان دادن این افراد را دریابد.

سخنگوی والی لوگر افزود، برای کمک با خانواده‌های آسیب دیده، یک هیئت به محل رویداد فرستاده شده‌است.

در این میان، احمد تمیم عظیمی سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی کشور شام دیروز دوشنبه (30 جدی) به رادیو آزادی گفت، گزارش مکمل در مورد رویداد لوگر به این اداره نرسیده‌است. او از بارندگی و برف‌باری در روزهای آینده هم خبر داد.

عظیمی گفت:‌ "راه‌ها کاملاً باز اند و در حال حاضر هیچ راه مسدود نداریم. تازه برف‌باری به صورت تدریجی در کابل آغاز شده. در جریان هفته برخی از ولایات مرکزی و ولایات جنوبی و جنوب‌شرقی شاهد بارندگی خواهند بود."

سخنگوی ادارۀ مبارزه با حوادث طبیعی کشور، شمار قربانیان در نتیجه سردی هوا، برف‌باری‌ها و بارندگی‌های اخیر را 41 تن خواند.

  پربازدید ترین