• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مردم افغانستان با توجه به نقشه های شوم امریکا و متحدان اش هوشیار باشند / جنگ مذهبی به نفع افغانستان نیست

مردم افغانستان با توجه به نقشه های شوم امریکا و متحدان اش هوشیار باشند / جنگ مذهبی به نفع افغانستان نیست

عبدالطیف پدرام، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته در واکنش به برخی اظهارنظرها پیرامون سخنان جنجال‌برانگیز مولانا مجیب الرحمان انصاری، از علمای هرات، با تأکید بر این‌که "با توجه به خطیر بودن اوضاع و نقشه‌های شوم آمریکا و متحدان اش در منطقه" باید "هوشیار" بود، تأکید کرده که جنگ مذهبی به نفع افغانستان نیست.

عبداللطیف پدرام در یادداشت تازه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: "اشغالگرها و استعمارگران به این ساد‌گی دست از سر ما و منطقه‌ی ما بر نمی‌دارند".
 
به نوشته وی، "نیولیبرالیزم" که آمریکا نُک پیکان آن است، دست‌اندرکار بحران‌سازی‌های خطیر و سودجویانه در جهان و به ویژه منطقه و حوزه‌ تمدنی ما است؛ بر این اساس، "باید هوشیار باشیم که عدالت‌خواهی اجتماعی و انسانی و طبقاتی را با علم کردن موضوعاتی فرع بر مبارزه علیه استثمار، استعمار و اشغالگری به حاشیه نرانند".
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری و عضو پیشین مجلس نمایندگان در ادامه تصریح کرده است: "توحید، نبوت و معاد در اسلام از اصول دین است. البته در مذهب شیعه عدل و امامت هم لحاظ شده‌اند. شریعت خدا یکی است؛ سنی و شیعه ندارد. البته تفاوت‌های فقهی وجود دارد که عادی است.اما رسید‌گی به این امور و تفاوت‌ها کار فقها و علمای ادیان و مذاهب است. آن‌چه به شهروندان بر می‌گردد و حقوق آن‌ها،حق ابراز نظر و ابراز رای دارند که البته باید مسوولانه و از سر آگاهی باشد".
 
وی تأکید کرده است که با توجه به خطیر بودن اوضاع و نقشه‌های شوم آمریکا و متحدان اش در منطقه، باید هوشیار بود و جنگ مذهبی به نفع "افغانستان/خراسان" نیست.
 
پدرام در پایان خاطرنشان نموده، اگر قرار است چیزی را زیر سوال ببریم و به آن اولویت بدهیم؛ "حضور اشغالگرها" است که باید علیه آن‌ها متحد شویم.
 
سخنان مولوی انصاری، از علمای هرات در طول روزهای گذشته، با واکنش‌های وسیع و گسترده کاربران صفحات اجتماعی، به خصوص در حوزه مذهبی و دینی مواجه بوده است. بیشتر کاربران این صفحات اجتماعی از این عالم دین و سخنان او به عنوان افراطی و تندرو یاد کرده‌اند.

  پربازدید ترین