• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

10 شهر در هوبئی چین به دلیل ویروس کرونا تعطیل شد

10 شهر در هوبئی چین به دلیل ویروس کرونا تعطیل شد

در ولایت هوبئی چین به دنبال تعطیلی شهر ووهان، نه شهر دیگر این ولایت نیز تعطیل شدند و سیستم حمل و نقل به حالت تعلیق درآمد.

در ولایت هوبئی چین به دنبال تعطیلی شهر ووهان، نه شهر دیگر این ولایت نیز تعطیل شدند و سیستم حمل و نقل به حالت تعلیق درآمد. بدین ترتیب شمار شهرهایی که حمل و نقل در آنها به حالت تعلیق درآمده است به ده شهر رسیده است. نفوس این شهرها به ترتیب زیر است:  ووهان (11 میلیون نفر)، چیبی (534 هزار نفر)، اچژو (1.08 میلیون نفر)، هوانگان (7.5 میلیون نفر)، شیانتائو ( 1.6 میلیون)، (ژیجیانگ 550 هزار نفر)، (قیانجیانگ 963 هزار نفر)، (هوانگ شی 2.7 میلیون نفر)، (اینشی 809 هزار نفر)، اکسیانینگ 2.5 میلیون نفر). بنابر این نزدیک به 29.2 میلیون نفر از ساکنان این ولایت متاثر از تعطیلی وسایط حمل و نقل شده است.

ساکنان شهر ووهان در سخت ترین قرنطینه قرار دارد. از ساعت 10:00 روز پنجشنبه رفت و آمد بس ها، کشتی ها، مترو، بس های مسافربری و وسایط حمل و نقل آب به داخل شهر اجازه نیست. بیرون شدن از میدان هوایی شهر و مسافرت از ایستگاه های راه آهن نیز لغو شده است. مسئولان شهر و کشور توصیه می کنند به هیچ دلیل خاصی به آنجا نروند و شهر را ترک نکنند.

در شهر ایژو، صبح روز 23 جنوری، ترافیک راه آهن متوقف شد. مقامات شیانتائو ساعت 5 پس از ظهر روز پنجشنبه حرکت همه بس ها و موترهای حمل و نقل آب را متوقف کردند و چند راه خروجی بزرگراه با سرعت بالا بسته شد. از آن زمان بس های بین شهری کار خود را در شهر ژجیانگ متوقف کردند، تنها سوپر مارکت ها، درمانگاه ها، بازارها، تانک تیل ها، داروخانه ها در این شهر فعالیت می کنند، انواع دیگر فعالیت های تجاری به حالت تعلیق در آمده است.

در شهر قیانجیانگ همه ای مسیرهای حمل و نقل مسافرتی با مسافت طولانی را از ساعت 22 روز پنجشنبه به حالت تعلیق درآمده، بس ها به مناطق روستایی نمی روند، حمل و نقل عمومی، بس های گردشگری و کشتی ها به حالت تعلیق در می آمده و تعطیل شده است.

همچنان مقامات شهر هوانگگان دستور دادند از نیمه شب حرکت بس های شهری و بس های راه های طولانی را متوقف کنند، همه ایستگاه های راه آهن موقتاً تعطیل هستند. در همین زمان بس های شهری پیاده روی در شهر چیبی را متوقف کردند و پیوندهای حمل و نقل با سایر شهرکهای ولایت متوقف شد. و در شهر انشی حرکت وسایل نقلیه عمومی شهری نیز به حالت تعلیق درآمد، کلیه اماکن برای رویدادهای فرهنگی و تفریحی تعطیل شد.

در شهرهای اکسیانینگ و هوانگشی از ساعت 10:00 روز جمعه، حمل و نقل عمومی متوقف شدند، علاوه بر این، بس های گردشگری تعطیل شده اند و رفت و آمد همه مسافران به حالت تعلیق درآمده است.

شیوع (سینه بغل/ذات الریه یا پنومونی)
در اواخر ماه دسامبر، مقامات چینایی از شیوع سینه بغل با منشا ناشناخته در ووهان خبر دادند. موارد اول مربوط به بازار غذاهای دریایی بود. کارشناسان پیش از این دریافتند که عامل ایجاد کننده بیماری نوع جدیدی از  ویروس کرونا - 2019-nCoV است.

براساس آخرین داده ها، تعداد آلوده ها در کل کشور چین از 830 فراتر رفته است. در همین زمان، 26 بیمار جان باخته اند که 24 نفر از آنها در قلمرو ولایت هوبی و دو نفر دیگر آن در خارج از این شهر است.

این ویروس پیش از این، در بیرون از چین گسترش یافته است، موارد عفونت در کوریای جنوبی، جاپان، ایالات متحده، ویتنام، سنگاپور و تایلند ثبت شده است.

سفارت روسیه در پکن از روسها در چین خواست تا اقدامات احتیاطی را که در پیوند با سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد شده است رعایت کنند و در صورت لزوم از این ماموریت دیپلماتیک کمک بگیرند. سفارت روسیه تاکنون شمار روسهایی را که ممکن است در ووهان باشند، مشخص کرده است، اما هنوز هیچ گزارشی از آلوده شدن شهروندان روسی به این ویروس دریافت نشده است.

  پربازدید ترین