• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زنگ خطر «کرونا» برای اروپا به صدا درآمد

 زنگ خطر «کرونا» برای اروپا به صدا درآمد

ویروس مرگبار «کرونا» که هر روز بر تعداد قربانیان آن در چین افزوده می‌شود، چند روزی است که مرزهای اروپا را هم پشت سر گذاشته و با وجود اعلام تدابیر شدید دولت‌های اروپایی برای مقابله با این ویروس، آمار و ارقام حاکی از افزایش تدریجی شیوع این ویروس در قاره سبز است.

نخستین مبتلایان به این ویروس در اروپا، فرانسه و در شهر «پاریس» پایتخت این کشور مشاهده شد. «اگنس بوزن» وزیر بهداشت فرانسه که پیشتر ابتلای دو نفر در پاریس را تایید کرده بود در تازه ترین آمار خود از ابتلای یک نفر دیگر به این ویروس در شهر «بوردو» خبر داده است. فرانسه اعلام کرده 2 نفر در پاریس و یک نفر در بوردو به کرونا مبتلا شده‌اند. بوزن روز سه‌شنبه گذشته در کنفرانس خبری از آماده‌باش این کشور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.
به گزارش روز شنبه رادیو «آر.ت.ال» فرانسه، 2 نفر از مبتلایان به چین سفر کرده بودند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس هم روز پنجشنبه از مشاهده علائم ویروس جدید کرونا در اسکاتلند خبر داد و گفت که چهار مسافری که از شهر «ووهان» چین به عنوان منشا اصلی این ویروس وارد کشور شده‌، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

او این اقدام را پیشگیرانه توصیف و تصریح کرده بود که نتیجه آزمایشات درباره ابتلا به این ویروس مثبت نبوده است.
وزیر حمل و نقل انگلیس روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در این کشور، تمهیداتی را در فرودگاه لندن «هیثرو» اتخاذ کرده است.

«گرنت شپس» وزیر حمل و نقل انگلیس گفته بود: فرودگاه هیثرو برای مسافرانی که از مناطق تحت تاثیر ویروس کرونا به به انگلیس سفر می کنند، کوریدور جداگانه در نظر گرفته است تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

هیثرو شلوغ ترین فرودگاه اروپا است و روزانه بیش از دویست هزار مسافر در این فردگاه تردد می کنند. نگرانی مقامات انگلیس بیشتر درباره مسافرانی است که از مبدا چین به انگلیس سفر می کنند.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات‌الریه است برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» واقع در استان مرکزی «هوبی» در چین گزارش شد.

تازه‌ترین گزارش‌ها از افزایش قربانیان این ویروس از 24 نفر در روز جمعه به 41 نفر در کمتر از 24 ساعت گذشته حکایت دارد. رقم قربانیان و مبتلایان مربوط به چین و 11 کشور دیگر در جهان است.

اسکای نیوز می نویسد: تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال، فرانسه، آمریکا، اسرالیا و مالزی کشورهایی هستند که تاکنون تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند.
به نقل از روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه، 1287 نفر در مجموع تاکنون به این ویروس در سراسر جهان مبتلا شده‌اند. چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خروج هشت شهر را در استان «هو بی» بسته است.
به گزارش ایرنا، عداد چینی‌های مبتلا به ویروس کشنده کرونا از مرز یک هزار و 200 نفر گذشته و فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس ‌در 13 شهر بزرگ چین به دلیل شیوع ویروس متوقف شده است. آخرین گزارش‌ها نشان می دهد که بیش از 43 میلیون چینی در ووهان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.
ویروس ناشناخته و کشنده کرونا برای نخستین‌بار در همین استان شیوع پیدا کرد. این استان اکنون تحت قرنطینه کامل قرار دارد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای با اشاره به اینکه آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چین امروز (شنبه) با حضور سفیر در سفارت ایران در پکن مورد بررسی قرار گرفت اعلام کرد تا کنون گزارشی از ابتلا هموطنان ایرانی مقیم چین به این ویروس دریافت نشده است.

این ویروس تا کنون علاوه بر چین و برخی کشورهای آسیایی از جمله مالزی، در 11 کشور دیگر از جمله آمریکا و فرانسه نیز مشاهده است.

  پربازدید ترین