• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ویروس «کرونا» 2700 تن را در چین آلوده کرد؛ 76 نفر جان باختند

ویروس «کرونا» 2700 تن را در چین آلوده کرد؛ 76 نفر جان باختند

بنا بر گزارش کمیسیون صحت چین، تعداد تلفات ویروس کشنده «کرونا» در این کشور نیمه‌شب گذشته به 76 تن افزایش یافت.

مقام‌های کمیسیون صحت چین اعلام کردند که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کشنده «کرونا» در ولایت «هوبی» که شهر «ووهان» را نیز دربرمی‌گیرد، نیمه‌شب گذشته (یکشنبه) از 56 تن به 76 تن افزایش یافت.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «لی که چیانگ» نخست‌وزیر چین امروز (دوشنبه) با افزایش تلفات ویروس کرونا و مبتلا شدن بیش از دو هزار و 700 تن در این کشور، از شهر «ووهان»، مرکز شیوع این ویروس کشنده، بازدید کرد.

علیرغم آنکه ابتلای شماری از افراد به این ویروس کشنده در بیش از 10 کشور تأیید شده است، اما این ویروس در کشورهای خارج از چین تاکنون تلفاتی نداشته است.

طبق گزارش رویترز، لی بعنوان عالیرتبه‌ترین مقام چینی محسوب می‌شود که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 2019 تاکنون از ووهان بازدید به عمل آورده تا بر تلاش‌های مداوم مسئولان این شهر  برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس نظارت کند.

شهر مرکزی ووهان با 11 میلیون نفر جمعیت تقریباً از چند روز گذشته در قرنطینه بوده و محدودیت رفت و آمد در این شهر بسیار شدید است اما با اینحال، امروز نیز مسئولان این شهر اعلام کردند که تا 30 ژانویه (10 دلو) خدمات صدور روادید و گذرنامه برای شهروندان چینی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

علیرغم محدودیت‌های رفت و آمد در شهر ووهان، شهردار این شهر روز یکشنبه اعلام کرد که دستکم پنج میلیون نفر برای تعطیلات و به دلایل دیگر این شهر را ترک کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده از ووهان نشان می‌دهد که راهروهای بیمارستان‌ها با افرادی پر شده است که در طلب درمان بیماری خود هستند.

رسانه‌های محلی چین همچنین شب گذشته گزارش کردند که شهر «پکن» پایتخت چین به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه آغاز ترم دوم سال تحصیلی در تمامی مراکز آموزشی پایه تا دانشگاه را به تاخیر انداخت.

وزارت صحت چین یکشنبه از ورود داروی ضدویروس کرونا به این کشور خبر داد و گفت که تا ساعات آینده، این دارو به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

  پربازدید ترین