• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات در اراضی 1948 با شعار «شرم و ننگ بر مزدور و دلال»+ تصاویر

تظاهرات در اراضی 1948 با شعار «شرم و ننگ بر مزدور و دلال»+ تصاویر

فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی 1948 با شرکت در تظاهراتی علیه طرح موسوم به «معامله قرن» اعلام کردند، فلسطین فروشی نیست.

تظاهرات گسترده‌ فلسطینی‌ها در شهر «باقه» اراضی اشغالی 1948 در محکومیت «معامله قرن» آغاز شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت «عرب 48»، در این تظاهرات که با مشارکت صدها فلسطینی برگزار شد، معترضان پرچم‌های فلسطین را در کنار پلاکاردهایی در دست داشتند که طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم می‌کرد.

آنها شعارهایی مانند « کل الخزی وکل العار للعمیل والسمسار» (شرم و ننگ بر مزدور و دلّال)، «الاقصی ینادی» (مسجدالاقصی فرا می‌خواند)، «فلسطین لیست للبیع» (فلسطین فروشی نیست) و «لا لصفقه القرن» (نه به معامله قرن) سر می‌دادند.




اغلب کشورهای اسلامی و عربی و پایتخت‌های برخی کشورهای اروپایی، جمعه (دیروز) شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده و تحصن مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در اعتراض به «معامله قرن» و اعلام همبستگی با ملت فلسطین بود.

بر اساس نقشه‌ای که ترامپ ارائه داد دولت آینده فلسطین به شکل «مجمع الجزایر» است که مرزهای غیر مرتبطی دارد و تونل‌ها و پل‌ها آن را به هم وصل می‌کند. در این نقشه، شهر قدس، دره اردن و شمال بحرالمیت ضمن مرزهای دولت اسرائیل قرار داده شده و کرانه باختری و نوار غزه با تونل به هم وصل می‌شوند. همچنین اراضی جدیدی به نوار غزه اضافه شده که به داخل منطقه نقب کشیده شده است و در آنجا یک منطقه صنعتی و مسکونی و زراعی قرار دارد.

  پربازدید ترین