• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیمارستان تخصصی کرونا آماده شد/ 1400 پزشک ارتش چین در آن مستقر می شوند

بیمارستان تخصصی کرونا آماده شد/ 1400 پزشک ارتش چین در آن مستقر می شوند

با مجوز رئیس‌جمهور چین، 1400 پزشک ارتش این کشور از روز دوشنبه در بیمارستانی تخصصی که ظرف مدت ده روز در ووهان ساخته شده است مستقر خواهند شد.

1400 پزشک ارتش چین با مجوز «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور به شهر«ووهان»، منشأ شیوع ویروس جدید کرونا اعزام شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مسلح 1400 پرسنل نظامی را به ووهان اعزام شده‌اند و کار خود در مقابله با بیماری ذات‌الریه جدید که عامل آن نوع جدیدی از ویروس کرونا را از 3 فوریه (دوشنبه) در بیمارستان تخصصی هوشن‌شان آغاز می‌کنند».

علاوه بر پزشکانی که از سوی مؤسسات درمانی ارتش اعزام شده‌اند، 15 متخصص از مرکز کنترل بیماری ارتش چین، مرکز پیشگیری و مؤسسه تحقیقات پزشکی ارتش وابسته به دانشکده علوم نظامی نیز به این ولایت اعزام شده‌اند.

بیمارستان تجهیز شده هوشن‌شان با 25 هزار متر مربع وسعت ظرف مدتی بسیار کوتاه با مصالح پیش‌ساخته آماده بهره‌برداری شده است و به‌طور اختصاصی بیمارانی را پذیرش می‌کند که علائم ویروس جدید کرونا را داشته باشند.

هفته گذشته نیز رسانه‌های چینی اعلام کردند دولت چین 450 پزشک نظامی از جمله پزشکان حرفه‌ای که سابقه فعالیت در زمان شیوع ویروس  سارس یا ابولا را دارند، را به این ولایت اعزام کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز از تلاش مقامات محلی ولایت هوبه برای ساخت دومین بیمارستان مخصوص برای درمان بیماران در شهر ووهان خبر داده است. طی روزهای گذشته تصاویری از فعالیتهای وسیع ساخت و ساز در این شهر منتشر شده بود که نشان می‌داد دولت چین قصد دارد در عرض مدت بسیار کوتاهی یک بیمارستان بزرگ و مجهز برای درمان مبتلایان به کرونا احداث کند.

این در حالی است که تلویزیون دولتی چین روز یکشنبه خبر داد که روز گذشته (شنبه) 45 نفر دیگر در ولایت هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و  شمار قربانیان این ویروس کشنده در چین به 304 نفر افزایش یافت.

ویروس این بیماری به ویروس عامل بیماری مهلک «سارس» شباهت دارد که در حدود 18 سال پیش ظهور یافت و در نقاط مختلف جهان جان حدود 800 نفر را گرفت.

  پربازدید ترین