• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه ساعت اضطراب در هواپیمای کانادایی؛ فرود اضطراری «بوئینگ 767» در مادرید

سه ساعت اضطراب در هواپیمای کانادایی؛ فرود اضطراری «بوئینگ 767» در مادرید

 یک فروند هواپیمای خطوط هوایی کانادا امروز به دلیل بروز نقص فنی مجبور شد بیش از سه ساعت در آسمان مادرید بچرخد تا نهایتا در فرودگاه این شهر فرود اضطراری کند.

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی کانادا عصر امروز به دلیل نقص فنی بیش از سه ساعت در آسمان مادرید، پایتخت اسپانیا، سرگردان بود.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد که این «بوئینگ 767» در ارتفاعی بسیار پایین بر فراز مادرید در حال پرواز است.

این هواپیما که از مادرید راهی تورنتو کانادا بوده، تنها دقایقی بعد از برخاستن از باند فرودگاه، یکی از موتورهایش را از دست می‌دهد. گفته می‌شود که جدا شدن تکه‌ای از سیستم کنترل چرخ‌ها و برخورد آن به موتور، باعث آتش‌سوزی و از کار افتادن این موتور شده است.

در پی این حادثه، هواپیمای کانادایی که مملوء از سوخت بود، در تلاش برای کاستن از میزان سوخت و سبک کردن هواپیما، شروع به گشت‌زنی در آسمان مادرید کرد تا شرایط برای فرود اضطراری فراهم شود.

در پی بروز این حادثه ده‌ها خودروی آتش‌نشانی و امداد به فرودگاه مادرید اعزام شدند و فرودگاه نیز برای فرود اضطراری هواپیما به حالت آماده‌باش درآمد.

رسانه‌های اسپانیا یک فایل صوتی منتشر کردند که نشان می‌داد خلبان با اضطراب به مسافران اعلام می‌کند که به دلیل بروز یک «مشکل کوچک» در چرخ‌های هواپیما، مجبور به فرود اضطراری هستند.

با ادامه گشت‌زنی هواپیما در آسمان مادرید، جنگنده‌های ارتش اسپانیا برای اسکورت هواپیما و ارزیابی میزان خسارات وارده، برای دقایقی در کنار هواپیما به پرواز درآمدند.

تصاویری که از داخل هواپیما منتشر شد، نشان می‌داد که مسافران با اضطراب منتظر بودند تا هواپیما بالأخره در همان فرودگاهی که از آن بلند شده، به زمین بنشیدند.

این هواپیما که 128 مسافر داشت، نهایتا بعد از ده‌ها دور گردش در آسمان مادرید، به سلامت فرود آمد و نیروهای امدادی مسافران آن را تخلیه کردند.

  پربازدید ترین