• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چاووش اوغلو: روسیه مسئولیت بزرگی در ادلب دارد

چاووش اوغلو: روسیه مسئولیت بزرگی در ادلب دارد

وزیر خارجه ترکیه با ابراز تمایل برای تسریع فرایند سیاسی سوریه از طریق آتش‌بس و کمیته بازنویسی قانون اساسی، مدعی شد آنکارا حملات به خود را تحمل نمی‌کند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به کشته شدن 8 نظامی این کشور در موشک‌باران ارتش سوریه علیه مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در ولایت ادلب، مدعی شد آنکارا به این حملات واکنش نشان خواهد داد.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در همایشی در آنکارا گفت: «در روزهای اخیر تنش جدی در ادلب رخ داده است. ما دیروز هشت کشته داشتیم. ستیزه‌جویی و حماقت رژیم [سوریه] در حال افزایش است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه روسیه وظایف مهمی در ممانعت از چنین اتفاقاتی دارد، توضیح داد: «برای متوازن کردن [رویکرد دولت سوریه] ما با روسیه در تلاش هستیم تا این درگیری‌ها را متوقف کنیم، همانطور که تا امروز در سوچی و آستانه چنین بوده است».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه کشورش قصد دارد فرایند سیاسی در سوریه را با برقراری آتش‌بس و تشکیل کمیته بازنویسی قانون اساسی تسریع کند، افزود: «اما نمی‌توانیم حملات به خود را تحمل کنیم. ما واکنش نشان داده و خواهیم داد».

چاووش‌اوغلو همچنین درباره حضور نظامی ترکیه در سوریه گفت استقرار نظامیان این کشور در ادلب برای تقویت پست‌های دیدبانی ترکیه است.

صبح روز دوشنبه بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. امروز نیز «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل 40 موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود 30 سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

  پربازدید ترین