• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تا اعلام نتایج نهایی انتخابات اصول ایجاد حکومت وحدت ملی رعایت شود

تا اعلام نتایج نهایی انتخابات اصول ایجاد حکومت وحدت ملی رعایت شود

گروه پشتی‌بانی از انتخابات خواستار رعایت تمامی اصول ایجاد حکومت وحدت ملی تا اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

این گروه شامل کشورهای مهم کمک‌کنندۀ اتحادیه اروپا، کشورهای استرالیا، دنمارک، آلمان، ایتالیا، جاپان، بریتانیا، ایالات متحدۀ آمریکا و همچنان ناتو و هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌باشند.

 گروه پشتی‌بانی از انتخابات با نشر خبرنامه‌یی از تمامی طرف‌های دخیل در انتخابات خواسته است که تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از اقداماتی که سبب بی‌ثباتی در افغانستان می‌شود، بپرهیزند.

این گروه همچنان از طرف‌های دخیل در انتخابات خواسته است که به روند انتخاباتی حرمت گذارند و به کمیسیون‌های انتخاباتی اجازه دهند تا کارهای‌شان را بدون مداخله انجام دهند.

در خبرنامۀ گروه پشتی‌بانی از انتخابات آمده است که تا اعلام نتایج نهایی انتخابات و تشکیل حکومت جدید، باید اصول ایجاد حکومت وحدت ملی رعایت شود، زیرا به گفتۀ این گروه این کار می‌تواند وحدت و بی‌طرفی قوای افغان را حفظ کند و به حکومت اجازه دهد تا اهداف مهمی چون صلح و رشد اقتصادی را دنبال کند.

 عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی با نشر خبرنامه‌یی از اظهارات گروه پشتی‌بانی از انتخابات در بارۀ انتخابات ریاست جمهوری و ادامۀ کار حکومت وحدت ملی استقبال کرده است.

این در حالی‌ست که رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به تازه‌گی خواهان توقف «اصلاحات شتابزده» در وزارت خارجه شد و از برخی اقدامات رئیس جمهور غنی نیز انتقاد کرده از پیامدهای آن هشدار داده است.

او پس از تعیینات شماری از مقام‌ها در وزارت خارجه و برخی سفارت‌خانه‌ها از سوی رئیس جمهور غنی، گفته بود که دیگر تحمل تعیینات یک‌جانبه در حکومت را ندارد.

  پربازدید ترین